marți, 3 martie 2009

Mama

Suntem in perioada in care daruim femeilor, dar in special, mamelor toata dragostea noastra. Mama ne invata, mama ne arata, pe mama o pretuim pentru tot ce ne-a lasat sa aflam despre lume.

1.Mama m-a invatat SA APRECIEZ O TREABA BINE FACUTA
"Daca vreti sa va omorati intre voi, mergeti afara. De-abia am terminat de facut curat"
2. Mama m-a invatat ce e RELIGIA
"Roaga-te sa iasa pata aia din covor"
3. Mama m-a invatat ce e LOGICA
"Pentru ca asa am zis eu, de-aia"
4. Mama m-a invatat MAI MULTA LOGICA
"Daca cazi de pe hinta si iti rupi gatul, nu te mai iau cu mine in oras"
5. Mama m-a invatat ce e IRONIA
"Plangi in continuare, si o sa-ti dau eu motive pt care sa plangi"
6. Mama m-a invatat ce e CONTORSIONISMUL
"Uita-te la murdaria de pe ceafa ta "
7. Mama m-a invatat ce e VREMEA
"Camera ta arata de parca a trecut o tornada prin ea"
8. Mama m-a invatat ce e IPOCRIZIA
"Daca ti-am zis o data, ti-am zis de un milion de ori: Nu exagera!"
9. Mama m-a invatat despre CICLICITATEA VIETII
"Eu te-am facut,eu te omor!"
10. Mama m-a invatat despre SCHIMBAREA COMPORTAMENTULUI
"Nu te mai comporta ca taica-tau"
11. Mama m-a invatat ce e INVIDIA
"In lume sunt milioane de copii mai putin norocosi care nu au parintii la fel de minunati cum ai tu"
12. Mama m-a invatat ce e ASTEPTAREA
"Asteapta numai pana ajungem acasa"
13. Mama m-a invatat ce inseamna A PRIMI
"O sa ti-o primesti cand ajungem acasa"
14. Mama m-a invatat ce e UMORUL
"Cand o sa-ti tai degetele de la picioare jucandu-te cu masina de tuns iarba, sa nu alergi plangand la mine"
15. Mama m-a invatat CUM SA DEVIN UN ADULT
"Daca nu mananci legume, nu o sa mai cresti niciodata"
16. Mama m-a invatat ce e GENETICA
"Esti exact ca taica-tau"
17. Mama m-a invatat despre ARBORELE MEU GENEALOGIC
"Inchide usa dupa tine. Ti de pare ca te-ai nascut intr-un cort?"
18. Mama m-a invatat ce e INTELEPCIUNEA
"Cand o sa fi de varsta mea, o sa intelegi"
19. Si preferata mea, mama m-a invatat ce e JUSTITIA
"Intr-o buna zi, o sa ai si tu copii. Si sper ca o sa fie exact ca si tine"

18 comentarii:

Anonim spunea...

Sa-mi aduci aminte pe 9 martie sa bag si eunul cu TATA asta in azul in care am sa uit. Am unele bune...e drept nu prea academice

Coana Zoitzica spunea...

@joker: scrie de acum postul si-i dai drumul pe 9. e un post cu prosTATA? :)))

Anonim spunea...

:))...nu da' suna bine

Georgi spunea...

super misto, desi eu o detest pe maica-mea pt chestia cu 'sper sa ai copii exact ca tine" ma facea sa m simt ca ultimul rahat, si nu cred ca asta este scopul unui parinte, sa demoralizeze un copil, sa-i dezvolte sentiente de vonovatie si sa-i darame increderea si respectul de sine. Ma rog...ceea ce ma seaca este ca toti parinti copiilor din genratia mea vorbeau la fel!! Aveau scoli unde-i invatau replici din astea destepte?

Coana Zoitzica spunea...

@joker: pune-l de azi, ca poate asa imi vine inspiratia sa-i cumpar ceva lu tata :)))

@georgi: m-am speriat cand ai spus ca o detesti pe mama ta. cred ca a fost colega de clasa cu mama, ca la fel am auzit si eu in copilarie, toate cele din post mi-au trecut pe langa urechi ;) mai era si simtul proprietatii:casa-i a mea, usa-i a ta-asa mai spunea la un moment dat, adica pana-n ziua in care am spus ca o sa plec si o sa iau si usa cu mine :))

Georgi spunea...

exact,exact,si asta cu usa si casa!!geniale!!

From Copper: Great post Little Miss! I think I was lucky with my mom because she said only half of those things, the rest my father did.

Anonim spunea...

Si alte invataturi:
Mama m-a invatat ce-i muzica: veniti la masa, sau va trebuie lautari?
Mama m-a invatat ce inseamna a da: daca iti dau eu una, iti desfund eu urechile ca sa auzi cum trebuie
Mama m-a invatat ce inseamna a Invata: da’ de cand invata oul pe gaina, ma rog?
Mama m-a invatat ce inseamna verbul a putea: ala cum dracu’ poate, are doua capete?

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: pai daca nu mama, atunci tata ca doar d-aia sunt 2, sa nu uite cumva o expresie :)))

@anonim: si mai poti??? n-au marcat copilaria asta, ca prea le tinem minte. mai rau e cand ajungem sa le folosim si noi.

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Expresia mea favorita, asa zice fiica-mea, este "intr-o zi o sa uiti si capul", asa a invatat ea verbul a uita. Sau "ai capul ala ca sa nu iti ploua in gat", asa a invatat despre fenomene meteorologice.

sabina spunea...

genial!!!
ma asteptam,cand am citit titlul si "intro-ul" sa fie ceva foarte emotionant!:)

Coana Zoitzica spunea...

@good girls: multumim pentru aportul adus unamitatii :))) te astept oricand cu completari, desi sper sa nu mai ai ca doar e mare copilul deja :))

@sabina: si nu e emotionant? cand auzi expresiile acestea nu te gandesti la mama ta? deci este emotionant cred eu ;)

Dili spunea...

Super, incredibil cate adevaruri, si mama mamei mele zicea la fel, n-o certa, doar ii dorea sa aiba o fata ca ea, si saraca mama a vazut cu varf si-ndesat cum e sa albesti intr-o noapte; acum e randul meu, si deja intrevad niste efecte ale urarii.

Coana Zoitzica spunea...

@dili: e o scoala speciala pe care ai urmat-o? eu oricum nu mai vreau sa merg la scoala, asa ca ai mei o sa scape hahaha :)))

sabina spunea...

@little miss sunset: e mai degraba nostalgic...stii,zambetul ala,pierdut undeva,in timp.asta e reactia mea.
aaaa,l-am primit si pe mail de cateva ori,dupa ce l-am citit,fara sa fie specificata sursa...:(

Coana Zoitzica spunea...

@sabina: nu ma mir. acum cateva saptamani am trimis niste poze din salzburg unor prieteni si le-am primit inapoi, sub forma de pps de la alte persoane. erau poze facute de mine :)). deci nu ma surprinde nimic.
acum zambim cand ne amintim cum spunea mama :)

radularescu spunea...

pe mine mama m-a invatat sa joc poker, mereu imi spunea sa pun mana pe carte. tata m-a invatat sa nu ma joc cu focul ca imi arde el doua.

funky psychologist spunea...

Foarte fain articolul, dar si blogul per ansamblu. I'll be watching you :)

Coana Zoitzica spunea...

@funky: bine ai venit. mersi mult si te mai astept.