luni, 9 martie 2009

Ai inghetat musiu

Ti-e frig? Te temi de umbra ta?
Ai inghetat musiu?
E luni si poate ar trebui sa ma ocup de lucruri mult mai importante, dar nu-mi da pace aceasta sarbatoare, de fapt, sirul acesta de sarbatori primavaratice, care sunt pline de simbolism si lipsite de orice materialism.
Au inghetat barbatii de langa noi? S-au tranformat in robotei ai mercantilismului? Vad doar ceea ce doresc sa vada si uita ca langa ei exista femei?
Am uitat noi, femeile, sa mai fim femei? Am uitat ca suntem mame, iubite, sotii, prietene, amante? Am uitat ca, in esenta noastra, conducem lumea prin iubire?
Am vrut sa devemin egale cu barbatii. Am devenit. Luptam alaturi de ei si infruntam orice pericol asemeni lor, dar asta ne transforma in barbati?
Au uitat barbatii de langa noi, sotii, tatii, iubitii, prietenii ca suntem femei? Cred ca daca ne imbracam in pantaloni, schimbam un bec sau o roata la masina, mutam mobila sau face legi, am devenit barbati?
Este oare mai simplu pentru un barbat, in aceasta perioada, sa o confunde pe mama, sotia, iubita, prietena, colega lui cu un EL?
Au uitat barbatii ca au cucerit femeile cu flori, poeme si bomboane?
Dragii mei, nu suntem diferite de femeile de acum 100 de ani. Suntem lal fel, pozam doar in egalele voastre, dar sufletul ne este alimentat cu gingasia faptelor voastre.
Va folositi de amabilitatea si dragostea noastra cand spunem ca nu vrem cadouri. De n-ati aflat pana acum, aflati acum: orice femeie vrea cadou, iar daca spune nu, o spune doar pentru a nu va incarca pe voi cu povara alegerii lui.
Nu incurcati femeia de langa voi cu sugativa din buzunar, nu cere mult acea femeie, nu vrea parfum Chanel, nu vrea pantofi Manolo Blahnik, nu vrea Audi.
Ma-ntreb daca voi stiti ca diferenta dintre voi si un carnat o face doar o floare?
Noi n-am uitat sa fim femei.
Voi ati uitat sa fiti barbati.

11 comentarii:

Anonim spunea...

tuse musiu pusichet. cred ca mai mult decat o floare face diferenta dintre noi si carnat, dar poate sunt subiectiv :-)

Dili spunea...

Miss ai pus casca pe cap ca acus ploua cu rosii...?
Eu sunt anti-flori moarte, dar ador zambilele si narcisele si lalelele pe care le privesc in vaza.... as vrea sa ma duca la sursa, prin vreo poienita in munti, dar cum nu se poa' cred ca si o cracuta din gardul viu al blocului merge...

asdfgh spunea...

Mai sunt si exceptii. Rare, e drept...Eu am intalnit colegi care nu au uitat, barbati care nu au inghetat. Ma consider norocoasa...

Coana Zoitzica spunea...

@anonim: uneori doar o floare face diferenta, dar poate sunt eu subiectiva :)

@dili: nu pun casca si eu consider florile inutile, dar sunt 3 zile pe an, cand barbatii ar trebui sa-si ia ochii din calculator sau din buzunar si sa cumpere un ghiocel, o zambila sau un liliac. nu floarea conteaza, ci gestul si sentimentul ca nu a uitat.

@rox: esti o norocoasa. eu ma gandesc la femeile care ii asteapta acasa pe acesti barbati inghetati, cum ii primesc ca pe niste eroi, iar ei le trateaza ca pe niste slugi. trist pentru ele si pentru noi, colegele lor, ca le suportam mirosul de carnat zilnic.

Anonim spunea...

"norocoasa" m-as putea numi si eu...ca am primit flori si cadouri de la colegi,prieteni, tata, masculul aflat temporar langa mine.
Ce ma enerveaza pe mine insa este "mecanica" gestului...ahh sa nu uit sa-i iau flori si cadou fiica-mi ca'i 8 martie...sa alerg ca disperatul aproape de inchiderea magazinului ca mi-am adus aminte pe drum ca e "sarbatoare" si imi sparge capul daca apar cu mana goala acasa. Stai sa ii iau colegei si sefii o zambila ca poate o impresionez si pot freca menta urmatoarele 3 zile.
Cu siguranta m-ar da pe spate un gest din asta facut intr-o joi, din luna mai...sau poate fi si martea...cand nu e nicio sarbatoare "nationala" care sa le reaminteasca de ce au langa ei....
Dar poate sunt eu prea pretentioasa...

Georgi spunea...

Atunci cred ca eu sunt cea mai norocoasa, pentru ca relatia mea este vie, fara gesturi mecanice! Iubitul meu face orice stie ca-mi face placere, urasc rutina, si nu este nimic rutina in relatia noastra decat zilele simbol su anumite chestii pe care ne place sa le ridicam la rang de sarbatori ale noastre. Celor ce nu cred ca sufletul pereche exista, le spun ca exact asta este problema, faptul ca nu cred!Miss, imi place cum si ce scrii, dar sunt lucruri despre care nu vreau sa incep sau sa dezvolt un comentariu (as putea sa vorbesc ore despre ce inseamna sa te simti al dracului de frustrat, sau pissed with the whole world), dar prefer sa fiu superficiala (am si o migrena teribila), asa ca ma scuzi daca nu comentez cateodata. Pot doar sa-ti spun stiu foarte bine despre ce vorbesti in ultimele doua posturi.Dupa ce am devenit mamica, si dupa ce am realizat ca nu am de ce sa tin garda sus cu sotul meu (mi-a luat mult timp si mecanismul mai functioneaza cateodata-mult mai des decat mi-as dori), am cazut la pace cu lumea, mi-am cladit propriul univers si iau cat pot de la viata. ce e al tau e pus deoparte,si daca stii foarte bine ce vrei, nu face compromisuri, nu dispera, si o sa ai ceea ce-ti doresti. fii atenta la ce-ti doresti ;) !

Stelian Muscalu spunea...

hmmm... din pacate una dintre greselile in care cad foarte multi oameni este generalizarea. din pacate si tu ai cazut in aceasta capcana. nu poti generaliza. sincer, cu respect iti spun, ca nu ai dreptul asta. sper sa nu te superi f tare. eu spre exemplu am inceput de vineri si pana duminica am tinut-o tot in cadouri... unele simbolice altele de-a dreptul scumpe. cunosc prieteni care si-au scos sotiile la restaurant sau care le-au rasfatat in diferite feluri... asta este motivul pentru care-ti spun ca generalizarea este un mare pacat. si in final tin sa ii dau dreptate anonimului care a scris primul mesaj... si care spune ca diferenta dintre noi si un carnat nu sta doar intr-o floare asa cum diferenta dintre voi si un covrig nu sta doar intr-un zambet. sa ai o primavara minunata... si parte de multa atentie si de doua ori mai multe cadouri

Coana Zoitzica spunea...

@impropriu: bine ai venit.nu poti decat sa-i strici mecanismul celui de langa tine si sa te trezesti in mijlocul unei nopti, fara nicio insemnatate, cu flori din partea lui. merita efortul pentru temporar?

@georgi: sper sa te faci bine cat mai curand. avem cu totii universul nostru, unde lasam sau nu pe altii sa patrunda, cred.

@un om: nu generalizez. nu am facut blogul sa prezint stiri sau sa postez poezii din clasici, l-am facut sa spun ce simt. cred ca turma si cei care nu sunt acolo fac lucrurile sa fie mai frumoase. nu m-am gandit nicio secunda ca tu ai fi... in turma. o primavara minunata si tie

Anonim spunea...

Poate nu a fost cea mai fericita exprimare...eu mi-am pierdut undeva pe drum obiceiul de a face planuri mai departe de maine sau cel mult saptamana viitoare. Pentru ca niciodata nu e de ajuns sa vrei doar tu ceva... Cand am spus temporar...ma refeream la faptul ca deocamdata...azi...si maine e aici langa mine...saptmana viitoare s-ar putea sa-si ia lumea in cap si sa fuga cu o motociclista...

Coana Zoitzica spunea...

@impropriu: cum spun cei mai destepti ca noi, daca nu sta, nu incerca sa-l opresti. probabil ca trebuie sa ne bucuram de clipa si sa incetam sa ne mai facem planuri, fara sa fim dezamagiti ca esuam.

Anonim spunea...

absolutely miss...