luni, 4 mai 2009

Fara poze, doar pareri

Nu mi-am propus sa arat poze, sa prezint Romania pitoreasca, doar pentru ca aparatul meu nu este reglat cum trebuie.
Sambata am dat o fuga pana la mare sa-l vad pe Coulthard.
A meritat?
Da. Tocmai am luat decizia de a merge iar la o cursa de formula 1.
Drumul a fost mai liber decat ma asteptam, semn ca toti au plecat de vineri, iar sambata doar ratacitii. Mai in gluma, mai in serios, am facut facut inventarul animalelor din zona de est a tarii, intinse toate pe astfalt. Ca ne civilizam, asta inteleg, dar cand asta numai Dumnezeu mai poate stii. Drumurile patriei sunt pline de animale lovite de soferii prea grabiti. Am putut numara lejer 15 caini, 7 pisici, 3 arici, 4 iepuri de camp si cativa sobolani.
Cineva luminat nu s-a gandit sa traga o plasa pe marginea autostradei soarelui si nu sa nu se mai duca romanu'n padure sa se usureze cum s-a intamplat pe Pitesti, ci sa nu mai iasa animalele pe strada. Da' calca-l, o sa spuna multi, da-l in colo de arici sau caine. Ce te faci, insa, cu cei care vor sa-i fereasca si ajung e in sant? Sau ce te faci daca in fata masinii nu te trezesti cu un caine mic ci cu o ditamai oaia? Ca-ti distrugi masina, e doar fier, dar daca tragi de volan si il lovesti si pe altul ce e? Banuiesc ca e Romania, dar nu sunt prea sigura, as miza pe lumea a IV-a, daca nu s-a inventat o facem noi.
La demonstratia lui Coulthard, am avut senzatia ca sunt in groapa cu pitzi si tampiti. Desi nu a comentat Miki Alexandrescu, nenea de'a vorbit nu a fost cu nimic mai prejos, plin de date incorecte si comentarii stupide. Toata multimea de acolo s-a adunat pentru ca dadea bine sa te lauzi ca ai fost, ca in materie de formula 1 ...pauza. Auzeai la tot pasul cocalarii cum se lauda ca au venit sa vada campionul mondial, care era ala habar n-am ca David nu a castigat niciun titlu in toata cariera lui. Baba de langa mine (a fost plin de mosi si babe, mai ceva ca la pomana) intreba ce e ala "Monoco" cand a spus prezentatorul unde este David rezident. Toto mosii de langa mine se intrebau daca nu se da red bull gratis. Eu propun sa facem o triere printre mosi pe principiul un mic- un red bull si cine supravietuieste sa nu mai dea pe la doctor sa se planga de boli.
Demonstratia- un mare fas, nu ca ar fii putut fii altfel, 2 ture, metrii cubi de ploaie, mii de pipaieli, aruncat cutii pe "pista de demonstratie" si eternul si fascinant roman.
Mamaia?
Acum cativa anii, cand mergeam acolo pentru plaja destul de lejera (ca eu credeam ca d-aia se merge la mare- pentru plaja si baie) mi se spunea ca e de babalaci. Azi e de fitze. Ca arata ca si cum a fost razboi acum o saptamana nu conteaza, fitze sa fie. Maghernite acoperite cu placaje, terase in aer liber cu perne ude si putind a caine plouat, coada la telegondola, strasuri multeeeeee, tocuri pe plaja multeeee, pantaloni scurti cacalau maria ta, desi erau vineti de frig, sandalutze si alte "ute". Intr-un cuvant .... shit.
La intoarcerea spre casa, am crezut ca o sa ma bucur de liniste si drum liber, dar cineva s-a gandit ca linistea duce la somn, asa ca am mers pret de cativa km cu un bizon in spate. De ce bizon? Pentru el nu exista decat faza lunga, alta varianta masina nu avea in dotare, asa ca fac eu semne cu stopurile de ceata, cu avariile, cu degetul si nimic. Las bizonu sa treaca ii bag o faza lunga de atentionare si pune fana ca tampitu in curba si se opreste, dupa care o luam de la capat, adica eu in fata si el cu faza lunga la 10 metrii in spatele meu. Din dreapta mea s-a oferit varianta punem lanterna in ochii la bou, dar nu cred ca intelegea mesajul, asa ca .... talpa.
Pe autostrada bezna, ploaie, liber. Ma trezesc cu Coulthard in retrovizoare, flash-uri nevoie mare, stau cuminte pe banda 1 si trece pe langa mine pisica lu Schumi, ca a trecut cu peste 180 km/h n-ar fii nimic, isi cauta copacul, dar ca a trecut fix pe mijlocul soselei asta n-am inteles. Noroc ca au facut aia banda de siguranta ca altfel ma dadeam in tiribombe :).
Tot nu inteleg de ce sa iti faci nevoile pe autostrada e mai curat decat la un restaurant de lux.
Probabil ca inainte sa facem turism la nivel macro, cu imn si strazi, ar trebui sa invatam sa facam turism la nivel de hotel si restaurant, iar daca te pretinzi restaurant de fitze ...macar ai o baie pe masura. Oare cum o fii la bucatarie, la fel???? Poate am pretentii ca la austrieci, unde nu este nicio problema sa folosesti toaleta unui bar, chiar daca nu consumi, sau macar ca la francezi platesti cafeaua si e lux, dar iar sunt carcotasa.
Hai sa aveti o saptamana linistita.

3 comentarii:

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

;) dar a fost o zi frumoasa, nu-i asa?

Pinky spunea...

e obsolete sa iti faci nervi daca planul initial a fost "ma duc in mamaia". puteai foarte bine sa vii in 2Mai sau Vama pentru simplul "what you see is what you get" sau la Vadu pentru ceva mai chill..

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: yap.

@pinky: la vama am renuntat acum 2 ani, prea seamana a wc public. scopul a fost sa vad demonstratia, ca ma puteam lipsi de mare.
bun venit.