marți, 5 mai 2009

Lectie de evaziune fiscala partea a III-a

In continuarea lectiei de ieri, mai oferim cateva solutii romanului ce se izbeste prin labirintul fiscal.

Sa spunem ca nu incercam varianta cu scarpinatul pe dupa ureche, precum oltenii (imi cer scuze, dar e un obicei studiat si impamantenit prin partile acelea), nu ne lansam in actiunii de faliment, stam cuminti ca avem o casa pe numele nostru si raspundem in fata legii, in calitate de asociati si administratori, cu ceea ce detinem.

Sa incercam alta varianta.
Ne deschidem o firma cu un obiect de activitate apropiat celui de la firma veche. Avem un angajat, ca restul 10 sunt de la firma veche si nu vor sa supere patronul acum. Ce facem cu firma noua? Suntetem foarte atenti cand emitem facturi si primim facturi, suntem atenti sa contina toate elementele cerute de lege.
De ce facem asta?
Emitem facturi din firma veche catre firma noua. Cate? Ne facem un calcul aproximativ, ca sa nu depasim "planul". Asfel vechea firma se va indrepta incet catre profit, iar cea noua catre pierdere. Cum firma noua nu detine un portofoliu de clienti, va avea de recuperat TVA de la stat.
Cum am fost FOARTE atenti la documentele fiscale, facem o solicitare de returnare a TVA-ului la organul fiscal (ce-mi place cum suna asta cu organu fiscal si politienesc, ma duce cu gandul la ... dar nu in momentele acelea cand e precum catargu'n vant).
Controlul agentului fiscal dureaza pana la 6 luni, dar ne putem recupera sumele platite anapoda la stat si le mutam frumos in pravalia veche.

NB. Cum majoritatea firmelor ce au incheiat anul 2008 pe pierdere au si TVA de recuperat, sunt foarte curioasa cati vor continua sa fie dezinteresati de aceasta solutie.

Voi reveni cu drepturi angajatului si obligatiile angajatorului. Sa te tii aici atatare de spirite :))

12 comentarii:

Anonim spunea...

Mai hackerita domeniului fiscal, tu lucrezi la cei care controleaza ??
Hai baga p-aia cu angajatul ca vreau sa ma iau de piept cu " dumnezeu"

Coana Zoitzica spunea...

@joker: hahaha, asta a fost buna. vine imediat si angajatul cu drepturile lui.

Dili spunea...

Ia uite-o ce le mai scoate, si tot nu vrea sa-si faca firma :P

Coana Zoitzica spunea...

@dili: pai si obicetul de activitate al firmei care ar fii? evaziunea fiscala? hahahaha, ar fi tare asta,nu???

Georgi spunea...

Mai ce-ti mai schimbi "parul"...am vrut sa spun fatza blogului :)) Asta imi place cel mai mult! Sorry, in rest nu pot comenta ca nu vreau sa ma fac de ras, sunt paralela cu subiectul....in ceea ce priveste "fiscalitatea" stiu doar ce inseamna sa cheltui...

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: in general ma plictisesc repede si ca sa nu-l sterg, il schimb. plus ca o sa va plictisiti si voi. la capitolul cheltuit, toti suntem maestrii :)) eu am incercat o vreme faza cu economiile si nu prea mi-a iesit ;)

Georgi spunea...

ai dreptate, uite cine stie sa ne tina in priza!! Oricum arata foarte profesional (profesionist?) Intelegi ce vreau sa spun! Lasa-le incolo de economii, astea se fac la batranete cand nu te mai tine osteoporoza (ori prostata, unde e cazul) sa te distrezi, si atunci tot nu ai ceva mai bun de facut!;)Acu hai sa ne distram ca si-asa ne ameninta astia cu cutremurul...

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: mersi mult si mie mi s-a parut ok. eu am incercat faza cu economiile, cum nu mi-a tinut, am trecut la cheltuieli. batranete? pai cine mai ajunge acolo? si care ar mai fii rostul sa faci economii la abtranete, daca nu te plimbi? ca doar n-o sa strang bani de cimitir?

Georgi spunea...

ba o sa vezi ca te pocneste (pe mine m-au surprins ai mei cu chestia asta, ei care au fost oameni de viata si distractie, acum strang bani de cimitir!). Se pare ca devine o preocupare de la o varsta incolo...accepti ideea, si vrei sa fii "comfortabil"! Ma surprind ai mei cu cata liniste si calm vorbesc despre chestia asta, cat de lucizi si practici so organizati sunt...ma rog...asta nu e subiect de miercuri dimineata...noi sa ajungem pana acolo, cum spui tu, ca apoi vedem noi!Pana una alta, sa traim ACUM!

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: cred ca se schimba mentalitatile un pic, in functie de stilul de viata. cand ma uit ca o sa ies la pensie la 70 de ani, iar bunicul meu care are 70 si ceva e pensionar parca de-o viata si arata mai bine decat multi de 50 de ani, nu prea-mi vine sa ma mai gandesc la pensie.
cineva mi-a spus o data ca daca vreau valoare nu cu economii se face, ci cu amintiri si obiecte cu valoare sentimentala. m-am apucat sa colectionez cani si sper sa nu vina cutremurul sa mi le sparga hahahaha

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Da' daca deschizi firma de consultanta si ii inveti pe "amaratii" ca mine sa faca o evaziune fiscala cinstita, se pune?
Nu mai zic ca iar am idei de afaceri, ca iar mi le demontezi din temelie si-mi spulberi visele de imbogatire mai dihai ca aia trei de la arena leilor.

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: pai hai sa vedem ce idei ai, ca poate scapi de data asta :)
nu deschid firma, ca deja toti prietenii vor un post si am ocupat functiile de director, secretara, marketing, jurist, conta, sofer si femeie de servici, doar ca lipseste ala de munceste :))))))))