luni, 4 mai 2009

Lectie de evaziune fiscala - partea a II-a

Nu trebuie sa mai spun ca Registrul Comertului, companie de stat, se confrunta cu un aflux pe persoane ce doresc radierea, lichidare, falimentarea firmei si/sau infiintarea uneia noi.
Ministrul se bucura ca, pe de o parte, se inchid firmele paguboase, dar, pe partea cealalta, se si deschid firme noi.

Ce as face eu, daca as aveam o firma mica, cu pierdere pe anii trecuti si fara sanse de profit anul acesta, dar care pentru mine si o mana de oameni reprezinta loc de munca?
Sa spunem ca am o firma cu un imprumut bancar, contractat in anii anteriori bumului (hahaha) de pe piata romaneasca, la care trebuie sa mai platesc cativa ani. Firma merge pe pierdere, lichiditati nu prea am si trebuie sa mai si platesc desi am pierdere.

Fac o adunare AGA, formata din mine si persoana care este doar fictiv pe actele firmei, si hotarasc vanzarea activelor (actiuni, mijloace fixe, stocuri) firmei pe piata. In acelasi timp, hotarasc si restituirea sumelor cu care am creditat firma in toti anii de activitate. Practic o aduc la o valoare cat mai aproape de 0 pe active, dar o las cu cat mai multe datorii (pasive).

Paralel, imi deschid o noua societate la care nu sunt obligat sa platesc impozit. Pentru a nu fi mult prea evidenta miscarea, daca in prima sunt actionar, in cea noua voi opta pentru pozitia de administrator, iar actionar va fi bunicul/matusa si invers.

O parte din bunurile detinute de prima firma le vand catre cea noua. Angajatii sunt trecuti in somaj pe o perioada de 3 luni si traiesc din banii statului, dar lucreaza la negru la noua firma (nu-si permit sa faca mofturi pe vremea asta) si, abia, apoi sunt angajati cu forme legale la noua firma.

Banca va dori recuperarea creantelor, dar neavand de la cine mergem in instanta. Se declara faliment, ne judecam ceva timp, poate preiau pe firma noua datoriile si viata merge mai departe.

Ce-mi poate face ministerul de finante? NIMIC.

Vom reveni cu continuarea.

19 comentarii:

nina spunea...

Pana si-ai nostri cauta solutii de genul asta. Chiar daca ma afecteaza direct, pe cuvant ca as vrea asa de tare sa si-o ia in freza rau de tot tampitii astia cu legile lor, care viseaza la o reducere a niveluli economiei cu doar 4% in 2009.

Coana Zoitzica spunea...

@nina: pai cred ca o sa caute, dar cine le gaseste solutii? tampitii astia nu stiu ca sufera nagajatul, ca pe nenea patronul il afecteaza doar sa gaseasca o portita si atat.

Anonim spunea...

Pai ce mai stai? Nu le mai da gratis ideile!
Fa un ban cinsit

Coana Zoitzica spunea...

@joker: pai ce solutii sa le dau eu celor de la nina. au si ei omul lor, nu-i asa nina? ;)
pentru asa o cauza nobila, evaziune nationala, oferim serviciile gratis si astept si alti participanti.

Anonim spunea...

@ Little Miss

NU bre, vorbeam in general

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Miss, eu zic sa faci bani din ideile tale. M-ai lasat masca! E posibil asa ceva?

Anonim spunea...

LMS, sună bine în teorie dar practica ne omoară.

Coana Zoitzica spunea...

@joker: pai pentru general o fac gratis :))

@good girl: noi discutam la nivel de firmulita si nu la nivel de patriciu, acolo deja dai statul in judecata pentru orice leu.

@cristian: este foarte simplu de facut, necesita ceva alergatura ca ne omoara birocratia, dar pleci cu ceva curat si de la 0, iar pentru cea veche sa se bata statul cu banca sa-si recupereze datoriile.

Cristian Gheorghe spunea...

LMS, la alergătură și birocrație mă refeream și eu. în comparație cu asta, infernul lui Dante e Disneyland.

Coana Zoitzica spunea...

@cristian: cu cat e mai complicat cu atat mai greu de controlat, nu? plus ca trebuie sa traiasca si avocatii pe vremurile astea :))

Stelian Muscalu spunea...

iata o idee faian. iar statul merita cu prisosinta o astfel de formula

Anonim spunea...

ahaaaa! deci continuam?

Coana Zoitzica spunea...

@un om: si asta nu e tot, mai am ceva idei, mai asteptam si prietenii sa isi aduca suportul.

@jock: pai tu ce credeai ca ne oprim aici? poate are cineva nevoie de o idee cum sa mai fenteze statul si daca nu noi, atunci cine???? :))

Dili spunea...

Haha, probabil asa fac aia de-si deschid firme noi in perioada asta, doar daca n-or fi castigat la loz in plic.
Si poate te platesc si eu pentru niscai sfaturi, vad ca te pricepi la susanele :D

Coana Zoitzica spunea...

@dili: nu sunt susanele, sunt din ciclul eu n-as face, dar tu poti sa faci orice :)) stii doar ca legea e facuta pentru prosti, pentru restul sunt portite :)

Dili spunea...

pai de ce tu n-ai face? e legal 100%, scopul e nobil, baga tare!

Coana Zoitzica spunea...

@dili: ca n-am firma, inca :))) daca nu era legal, nu spuneam ca nu instig lumea la ilegalitati ;) cred

Dili spunea...

Auu, nu stiu nene da' trebuie sa-ti faci urgent.

Coana Zoitzica spunea...

@dili: preiau una cu picioru in groapa :)))