miercuri, 6 mai 2009

Schimbam macazul

Am fost tentati sa radem cand am auzit prima data de criza economica. Multi s-au intrebat atunci cum o sa-i afecteze. Altii au ras si au spus ca va fi doar la americani. Unii, foarte destepti, au crezut ca o data cu criza vor disparea marii rechini. Din pacate, cei din urma au fost naivi, marii rechini acum se formeaza.
Acum, cand ne loveste criza in plin, direct sau indirect, speriati sau nu de catre niste sefi lipsiti de perspectiva, ne vedem pusi in situatia de a ne restabili ordinea prioritatilor.
Vrem cariera, vrem case, vrem ...
In acelasi timp, constatam cu stupoare ca facem sau nu ceea ce ne place la birou.
Mie, de exemplu, nu-mi place ce fac la birou. De ce o fac? Muncesc ca sa traiesc asa cum vreau si nu traiesc doar sa muncesc.
Momentan, nu sunt, cred eu, in situatia de a-mi cauta alta slujba (si e slujba nu job).
Dar daca as fi, as mai face tot asta?
Voi ati face in continuare ceea ce faceti in prezent?
Hai sa eliminam factorul ban, sa lasam de-o parte acest aspect si sa ne gandim ce am face.
Cand eram mici, ne doream sa fim medici, cantareti, astronauti, profesori.
Azi suntem robotei intr-un birou.
Poate parea stupid ca la varsta asta sa ma gandesc la ce as vrea sa fiu.
Mie mi-ar placea sa fiu agent secret sau spion. As fi un fel de spionul Dandana, dar cred ca m-as descurca. Un pic de fler, un pic de spirit de observatie, un pic de psihologie umana.
Voi? Acum, cand bat restructurarile la usa, ce ati vrea sa fiti?
Nina m-a purtat cu gandul aici si cred ca ne putem schimba destinul o data cu criza asta.
P.S. Azi s-a anuntat castigatorul slujbei ideale, administratorul unei insule. Chiar parea fericit, desi nu cred ca stie ce-l asteapta. Am sentimentul ca fisa postului nu a fost prezentata in totalitate sau poate sunt eu vulpea.

15 comentarii:

Anonim spunea...

tu si mata hari :)
nu mai exista profesiile de pe vremea bunicilor, nu mai exista ingineri, profesori, doctori, avocati. acum exista economisti, juristi si secretare. postul lui bill gates a fost ocupat, ca il vizam eu ;)
B

Coana Zoitzica spunea...

limba romana bat-o vina, am crezut ca te iei de mama :)))
si postul lui patriciu e ocupat, mai cauta si tu :)))

Stelian Muscalu spunea...

cred ca mi-ar placea sa administrez o insula. cred ca mi-ar placea sa fiu agent secret, cred ca acum sunt dispus sa incerc multe chestii noi. fac presa de vreo 10 ani si m-am cam plictisit... chiar mi-ar placea o noua provocare

Coana Zoitzica spunea...

@un om: aste-a usoare pentru tine daca ai lucrat in presa atata timp. ce zici de imblanzitor de lei intr-o rezervatie africana?

Anonim spunea...

Mai repede imblanzitor de lei la Banca Nationala :)))

Coana Zoitzica spunea...

@joker: adjudecat. banuiesc ca era pentru tine si nu pentru stelian ;)

nina spunea...

Buei, eu ma fac dizainarita, ia sa vedeti voi.
Mie mi-ar placea sa nu fac nimic, adica doar sa scriu si sa ma plimb. :) Deocamdata tre' sa am randament 500% la birou in 8 ore din 9. Hai bre, nu radeti, ca nu-i de ras...

Coana Zoitzica spunea...

@nina: si cu tot randamentul nu atingi targetul,nu? si cam despre ce ai scrie dumneata, daca nu faci nimic? despre noi, cei care-ti purtam creatiile? :))))

nina spunea...

Hihihih, despre voi daaaa, despre voi. N-am vorbit serios cand am zis ca nu vreau sa fac nimic. Imi place sa citesc, sa am joc, sa am grija de copii(exclus ai mei), etc. As incerca multe lucruri noi, da' nu stiu daca chiar acum ni se deschid portile catre asa ceva.
Cat despre scris, important este sa ai imaginatie. Chiar daca nu ai fost in multe locuri, daca ai citit mult si ai prieteni care au fost ;) poti sa scrii, daca ai har desigur, carti intregi...
Si eu cand eram mica ma visam tot agent secret. Cred ca noi toti in alta viata asta am fost. :D

Coana Zoitzica spunea...

@nina: daca acum nu se deschid porti, cu siguranta nu se deschid nici atunci cand iti este bine la locul de munca, targetul mic si salariul mare.
vezi ca eu am ramas mica, desi pe la 7 ani voiam sa fiu doctorita, iar pe la 17 arhitecta- ce noroc pe voi ca nu sunt nici una nici alta :)))

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Bai nene, eu m-am gandit. Daca nici anul acesta nu ma vad studenta la psihologie plec voluntar in Africa. Si chiar nu glumesc!
Deocamdata insa, bag randament maxim la birou fara sa mananc, tusesc, plimb, respir si variatiuni pe aceeasi tema. Ce daca ies pe strada la ora 17.30 si am ochii rosii ca ai sudorului, ce daca nu pot sa merg drept ca mi se inmoaie picioarele de foame si de sete, ce daca alerg ca bezmetica pe tocuri - mama lui, ala de-a inventat tinuta office! - ce daca ajung acasa si constat ca tot ce mai pot sa fac e sa mananc ceva din mers, dus si adorm inainte de a ajunge cu capul pe perna. Noi sa fim sanatosi!!!

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: africa my love. mujer, pai daca se prinde si stelian la lei, eu ma bag la condus jeep-ul si plecam in gasca mare. auzi, nu putem sa mergem sa-i crestinam p-acolo sa ne subventioneze biserica si sa nu mai fie chiar voluntariat? intrebam si eu, nu da cu paru :))

nina spunea...

Ok, mergeti in Africa. Eu va fac haine de safari, palarii, geamantane. In seara asta le desenez. :D

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Miss, tu esti in stare sa scoti bani si din piatra seaca. Ii crestinam, mujer, si le luam si banii. ;)

Nina sa stii ca maine te astept cu schitele la control. :D

Coana Zoitzica spunea...

@nina: da-i drumul la masina. presupun ca vrei povesti d-acolo in schimb ca sa ai ce scrie pe blog? apropo, stiu un bar cu pedala de masina la masa, o nebunie, e bun in loc de sala si exersat pentru croitorie :))

@good girls: era o intrebare nevinovata, dar daca se poate de ce nu? iar cu hainele de la nina, facem furori :)))