luni, 1 februarie 2010

, și, și,

Am terminat școala acum mult timp, parcă prea mult timp, dar îmi mai amintesc unele lucruri elementare învățate in acea perioadă.
În spiritul acelor vremuri, dar mai ales în spiriul vremurilor actuale, când matematica si limba română se învață de pe google, TREBUIE să spun. Nu știu dacă ați mai urmărit filme la tv, indiferent de program, toate abundă în greșeli. Nu mă pretind o cunoscătoare, am terminat realul, deci nu am mai făcut gramatică de prin generală, dar se pare caă nu se mai cunoaște regula lui "și".
Indiferent de poziția lui in propoziție, "și-ul" este precedat de o virgulă.
Eu am invățat că nu se pune virgula inainte de "și" dacă avem enumerare de genul sau , dar în niciun caz nu se pune virgulă în cazul următor:

Traducerea unui film, serial sau ce-o fi acela, presupune minime cunoștințe de gramatica limbii române. Nu oricine învață 3 cuvinte intr-o limbă străină are și competențele necesară pentru a traduce un film. Pe un post național. La care se uită toți copiii.
Revistele, televiziunile, ziarele au o mare responsabilitate în alegerea persoanelor care scriu pentru publicul larg, public format și din copii. Din păcate, ceea ce văd e mult mai puternic în mintea lor decat ceea ce li se spune la școală.

Oare cei care ne traduc filmele astăzi sunt pionierii învățatului pe net? Voi ati observat asta?

8 comentarii:

Tanti Jeni spunea...

Soro, uite de aia îmi place să urmăresc emisiunile lu domnul Jaimie Oliver, netraduse. Păi, de exemplu dânsul vorbește de păstârnac și ăștia traduc pătrunjel. Se duce dracului ciorba de legume! Am pus corect virgulele? Hm?

Coana Zoitzica spunea...

@jeano: ce-ți pasă ție, nu mai ai copii de grădiniță...dar nu știi când mai apare unul :))

Dili spunea...

... sa fi fost ce zici tu singura neregula in gramatica asta ciopartita de toata mass media si mai ales de ai de se vor modele - si eram fericita :D Am pus liniuta inainte de si :DDD
Eu am boala pe aia care il uita pe "pe" alaturi de "care", pe ailalti de sunt femei si is zic "eu insumi", pe tinereii astia care prescurteaza cuvinte si imi multu pentru vreun com pe vreun site si ma fac sa ma simt supi....

Acu te pup, si te imbratisez, si basta :-))))

Coana Zoitzica spunea...

@dili: ,si eu te pup, si aveam nevoie de o imbratisare :))
daca aia se vor modele si se cred modele, ma bucur ca nu am modele in viata :D

Anonim spunea...

Vezi de ce era buna cenzura pe timpu' lu' nea Nicu?!...mai era un nebun care se mai uita pe textul care urma sa apara la TV sau pe ecran :D

Coana Zoitzica spunea...

@joker: iti mai amintesti de "duominguş" a lui graur cel tanar? cred ca al batran se intorcea in mormant cand auzea. asa si cu cenzorii de pe vremuri...nu le mai da nimeni o paine sa "mance si gura lor"?? :)

Anonim spunea...

@ LMS

Pai daca vine vba de Graur Jr.....e tata si mama gafelor si balbelor.
Am doua bune

1. capul lui Lacatus trece peste bara
2 Canadienii sunt in avantaj si rusii in rosu

Coana Zoitzica spunea...

@joker: mi-e dor de vremurile cand comenta graur jr meciurile...intra la rubrica "asa nu" :))
al naibi lacatus asta ;)