miercuri, 10 februarie 2010

Parfum de București

De când orașul e sub nămeții de zăpadă, am dat peugeot-ul pe pejos, am căutat prin sertare portofelul electronic și am luat RATB-ul și Metrorexul la picior. M-am transformat în cetățeanul model, am urmat sfatul edililor, am lăsat mașina acasă, acoperită de cea mai mare gramadă de zăpadă din parcare (am doar hârtii de 100 ron și nu am riscat să nu primesc rest de la băieții descurcăreți), și am eliberat orașul. În mod normal, acum ar fi trebuit să avem un oraș curățat de zăpadă dar, doar, în mod normal.
După ce am bifat cu stoicism la metrorex, am decis să ies la suprafață, nu că aș ascunde ceva sexual vorbind, dar m-a deprimat metroul. Atâta lume, mult prea mult pentru gustul meu, atâtea fețe triste cu noaptea-n cap, prea multe mp3-uri și ipod-uri cu manele și bang-bang-bang, prea mult cancan si click, prea multă pipăială de dimineață.
Am ieșit la suprafață și am trecut la 282, autobuzul 282. Deși nu merg decât 3 stații cu acest autobuz, deși mă urc în el la mult timp după ce a trecut pe la gară, există, în fiecare dimineață, un damf ce mă urmărește toată ziua.
Mirosul de materii fecale combinat cu transpirație stătută și nespălată cu lunile se răspândește în fiecare dimineață în autobuzul 282.


O zi de putoare, doua zile... am schimbat ora la care plecam de acasă crezând că de vină este un autobuz anume, dar nu... toate put la fel.
Indiferent de oră și autobuz, pe linia lui 282, pute a gară. E adevărat ca autobuzul trece și pe la Gara de nord și pe la Basarab, dar nu înteleg de ce trebuie să plimbe putoare prin tot orașul. Și când mă gândesc că trece prin Dorobanți, printre cafenele, să împută el zona....sau o fi invers? Culmea este că după ce am mers cu autobuzul ăsta, deși am făcut cea mai mare echilibristică din lume să nu ating nimic, miros a aurolac, eu și toți călătorii utilizatori de apă și săpun.

Stau și mă întreb dacă acum, când sunt minus "nșpe" grade de îngheață și mama lui de miros și nas, cum o fi la vară? Cu puțin noroc, dacă vara nu-i ca iarna și dispare mormanul de zăpadă de pe mașină, nu o să aflu cum e vara în 282.

E singurul autobuz mirositor sau mai sunt și altele, să sțiu dacă mă întorc în subteran?

sursa foto

13 comentarii:

Georgi spunea...

aaaa, autobuzul 282!! Ce de amintiri!! Da, putoarea, asteptatul, ce de amintiri!!!:)
zic eu de acasa stand cu nasul in puijamaua pe care am parfumat-o (ca taranca) cu o gramada de parfum din noul pure de la DNKY. L-am primit ieri cadou pt Sf. Valentin, e un parfum super, si mie cand imi place ceva fac abuz ;)

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: pana azi dimineata nu l-am asteptat, dar azi am asteptat pentru cat nu l-am asteptat in alte zile :))
pijama, parfum...mi se pare mie sau iti faci de cap? ;)

Dili spunea...

bravo gerogi sa-ti traiasca pijamaua si parfumul aferent :D

Miss mama, dar pana la 282 presupun c ajungi cu 41, acolo e ok? Ca eu am amintir horror de cand eram insarcinata si coboram din statie-n statie si nu ma mai puteam sui la loc... auzi, cu pipaialka aia vroiam sa fac un post special da; mi-e scarba; tocmai am avut alaltaieri un episod cu un munte de om pipaitor si chiar nu stiu cum tre sa reactionezi eficient nene... poate mergand pe jos :-(
Si io care credeam ca zici aici de baltoaca numita Bucuresti.... :D

Anonim spunea...

deci mai bine can-can si manele underground :)

Coana Zoitzica spunea...

@dili: nu merg cu 41, ca am schimbat cartierul, asa ca pana la 282 e bine. nu am vrut sa scriu de baltoaca..e prea evidenta si m-a lasat fara cuvinte :))

@joker: deci da :) de maine o sa fiu la curent cu ultimele cancanuri ;)

Anonim spunea...

@ LMS

Stii ce bine acopera muzica mea manelele?!..cat despre cancan sau clik...ce sa zic...gaseste si matale o fauna frumoasa pe care sa o diseci.......din priviri

Coana Zoitzica spunea...

@joker: mergi pe aceeasi ruta cu mine? :))))

Anonim spunea...

@ LMS

:)) ...hai bre ca-s rusinos :P

Coana Zoitzica spunea...

@joker: of....uite cum s-a dus si fauna mea ... :))

nina spunea...

Eu am venit doua zile cu tramvaiul din cartierul 23, acolo sa vezi miros, dar am avut noroc si n-au fost prea aglomerate. M-am ghemuit intr-un colt si am asteptat sa treaca. :)

Coana Zoitzica spunea...

@nina: bifat 23, sa vezi ce lista lunga de autobuze si tramvaie de neluat facem :)
dar ce asteptai sa treaca- mirosul, iarna..?

porcusoru isteric spunea...

ti-as fi spus ... bine ai venit in capitala ... dar cred ca esti de f mult timp pe aci!
eu unu m-am trasformat in lopatar, am scos masina dintre nameti ... gresit lucru ... si mi-am lasat barele prin zapezile de pe strada (la propriu).
dar tot nu ma las de masina! fuck ratb!

Little Miss Sunset spunea...

@porcusorul: born and raise here :) doar ca n-am mai mers cu autobuzul de ffffff mult timp. eu am lasat toata masina in zapada sau toata zapada pe masina si mi-am luat colac :)