luni, 6 aprilie 2009

Deschizatoare de drumuri

Eu, in prostia si modestia (deja se stie ca modestia este atributul prostilor), am tendinta de a ma subestima. In general, am o parere extraordinara despre cei din jur, cei care dovedesc in timp si care pot castiga admiratia mea, dar despre mine ... mi-au murit laudatorii si, o data cu ei, au murit si laudele mele.

Nu mica imi este mirarea cand, din pura intamplare, constat ca unele lucruri, fapte sau reactii imi sunt copiate. Nu ma bat cu pumnii in piept (nici nu pot, sincera sa fiu), este natura umana (sau a primatelor) sa copieze lucruri bune sau rele. Si eu am uneori tendinta de a copia expresii sau reactii, inconstient de cele mai multe ori, pe care le folosesc invariabil, dar, la un moment dat, realizez ca nu sunt proprietara de drept.

Acum multi ani, pe vremea cand imi curgea rock prin vene, iar vara singurele "sandale" erau niste bocanci militaresti, eram aratata cu degetul de catre colege si prietene pentru aceasta excentricitate. Anul urmator, toata lumea purta bocanci.

Imi place Spania, nu pentru capsuni sau pentru castraveti drepti, pur si simplu imi place. Am citit eu undeva ca Sevilla este orasul unde mi-as gasi linistea. Imi place muzica spaniola, imi plac oamenii, imi place limba (hai...nu va ganditi la prosti). Ca urmare a acestor gusturi, am lansat (in grupul de prieteni si s-a perpetuat rapid) expresia "mujer" in loc de "fata", "draga" si altele asemenea. Azi observ ca este tot mai folosita chiar si pentru barbati. Maine o sa ma gandesc sa lansez si expresia "hombre" pentru a nu mai exista confuzii legate de gen si inclinatii sexuale.

Oficial, toti fostii mei iubiti s-au insurat cu prima femeie pe care au cunoscut-o dupa despartirea noastra. Cu o singura exceptie pana acum (dar timpul nu este trecut sau incearca sa nu piarda pariul). Sunt toti bine mersi, multumesc de intrebare, dar nu imi ofer serviciile daca vreti ca mandrul sa va ceara de sotie.

Imi place muzica si, cateodata aurolaca fiind, descopar niste melodii absolut dementiale, pe care le impartasesc cu prietenii. In scurt timp constat ca le place si lor, la nebunie, melodia respectiva.

Am incetat sa mai nasc pasiuni nebune pentru diferite formatii. Timpul mi-a demonstrat ca ceea ce-mi place mie la nebunie, se va destrama in cel mai scurt timp. Exemple: Guns, Texas, Cranberries, Pantera, K's Choice si lista e deschisa. Ce le place altora, nu dispare, decat daca le spun eu ca mie imi place la nebunie si, invariabil, ajungem la punctul de mai sus.

Drumul la Vienna a devenit o obisnuita, un fel de mers la mare de 1 Mai, doar ca frecventa este, incontestabil, mai mare. Nu merg la shopping, nu sunt devoratoare de magazine, poate doar cele de ceasuri, dar nu am spus ca sunt perfecta. Imi place orasul acesta. Mi-a oferit o fata diferita in fiecare anotimp, mereu frumoasa, linistita si unica. Nu cred ca ma voi satura vreodata sa merg la Vienna, nu am cum. Asadar, mie imi place orasul, dar nu este obligatoriu sa placa si altora doar pentru ca-mi place mie. Serios acum, va rog gasiti-va fiecare orasul vostru.

I should say "get a life", but I'm afraid you might ask whose life.

24 de comentarii:

Georgi spunea...

toti oamenii care afiseaza incredere de sine, siguranta si o personalitate puternica sunt copiati. Mi s-a intamplat si mie. Si nu pt ca sunt o puternica (in adancuri sunt vulnerabila si labila ca o...narcisa sa zicem, ca sa sune frumos), dar "afisez" ca sunt puternica (normal - defence mecanism!). Mie mi s-a intamplat sa povestesc cuiva o intamplare picanta din viata mea,destul de iesita din comun, ca dupa un timp sa aud exact aceeasi istorie de la persoana respectiva, cu aceleasi amanunte si detalii, doar ca pretinzand ca i s-a intamplat ei!!! Am crezut ca nu e adevarat asa ceva, dar nu am zis nimic. Am incercat un timid: serios??!! chiar asa!! ce chestie!!, dar nici pana in ziua de azi nu m-am dumirit daca a facut-o pt ca ma considera idioata ori uituca (desi sunt recunoscuta pt memoria-mi de pachiderm), sau pur si simplu a crezut ca i-a povestit-o altcineva, i-a placut si a vrut sa se impauneze cu ea (cu istora, evident...am impresia ca mi-am pierdut coerenta undeva pe drum...haha). Tipa parea foarte serioasa...nici urma de zambet sau mistocareala...oare s-o fi confundat asa de tare cu istora incat a crezut pe bune ca a trait-o? Nu gasesc o explicatie logica, mai ales ca a trecuse doar vreo luna de la data istoriei mele; pana la data "istoriei ei".

Anonim spunea...

Sper sa nu-ti placa Depeche Mode si U2 niciodata :)).Anyway...daca vreuna din astea se destrama....I'll kill you:)). Eeee nu e chiar tot ce pot spune despre postul asta da' trebuie sa te laud si nu o sa o fac ca ti-o iei in cap..

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: ma bucur sa te aud si sa vad ca esti plina de chef de viata. nici nu m-am prins de lipsa de ceorenta, ca si eu patesc asa cand incerc rapid sa povestesc diverse lucruri. am patit si eu la fel, doar ca m-a scos atat de rau din sarite incat, cu prima ocazie, cu prietenii de fata, am aratat poze in my defense. cea mai haioasa faza a fost cu o prietena care povestea cum ma batea in copilarie, iar la urmatoarea intalnire in plen a inceput sa povesteasca cum lua bataie de la mine cu prosopul facut sul.

@joker: dm nu au fost pe gustul meu niciodata, dar am ascultat, u2 la fel. la metallica am avut o problema, ca imi placeau si se zvonea ca se destrama si am spus ca nu ii mai ascult. rezultatul? sunt bestiali in continuare :)))
nu ma lauda, ca-mi caut eu niste pene si ma fatai cu ele sa ma vaza lumea ;)

Anonim spunea...

ok at putem fi prieteni :P

Anonim spunea...

fostele mele iubite nu s-au maritat! cred ca ma mai iubesc pe mine! muahahaha! sper ca nu!

Coana Zoitzica spunea...

@jock: pai nu stiu daca-i de bine sau de rau. eu ma gandeam ca s-au speriat saraci si au luat-o pe prima pe care au gasit-o acasa :P

Coana Zoitzica spunea...

@joker: mai negociem, ca poate imi plac subit cei de la u2 :P

Anonim spunea...

nu prea cred...

Good girl spunea...

Eu zic sa faci ca mine. Daca prind pe cineva ca ma copiaza in vreun fel il/o ard de nu se vede, ca sa-i piara cheful s-o mai faca si altadata.
Pe de alta parte, asa cum spunea unul mai destept ca mine, cu penele altuia te poti impauna, dar nu poti zbura.
Oamenii acestia care nu au o viata a lor si incearca sa fure cate putin din vietile altora, ar trebui sa inteleaga un lucru, si anume ca farmecul te ajuta pret de vreo 5 minute, pe urma chiar trebuie sa ai ceva in cap.
Viata lor e anosta, ok, dar daca o mimeaza pe a altuia, daca fura de ici si de colo cate ceva, daca fabrica amintiri care nu sunt si nu vor fi niciodata ale lor, va veni o zi in care vor da ochii cu sufletul lor gaunos si gol.
Cam atat...

Anonim spunea...

dc ai ajuns la concluziile astea e foarte posibil sa ai dreptate si sa te gandesti la mai multe lucruri/ situatii decat cele (de)scrise mai sus, dar .. ca iti place o melodie si apoi le place si altora... asta nu inseamna sa copiezi
asta inseamna sa descoperi
eu una ma bucur sincer cand ma trezesc ca prietenii mei asculta interpretii mei preferati
si de ce sa nu-i asculte? la urma urmei imi place pentru ca sunt extraordinari-interpretii
si prietenii sunt prietenii mei pentru ca avem gusturi comune

iar la faza cu mujer... chestiile astea devin ticuri verbale. e involuntar. eu dc imi zice cineva buna rapsund buna, chiar dc din proprie initativativa as fi zis poate 'salut', dc imi zice buna ziua raspund buna ziua
sunt reflexe
dc stai prea mult cu cineva care zice 'deci', te trezesti si tu ca spui mereu. 'fata', 'draga', la fel
eu preiau tot timpul ticurile verbale ale fratelui meu, care intre noi fie vorba MA ENERVEAZA LA CULME (ticurile, nu el :P )
are replici de prin filme de tipul : WHAT IS THE DEAL? si asa mai departe

de unde vad eu nu te copiaza nimeni.
dar pari a te subestima intr-adevar, dc ar fi sa te psihanalizez :)

Mihaela

Anonim spunea...

scuze de deazacorduri etc, nu sunt prea atenta cand scriu (am precizat asta ca sa nu ma cataloghezI ca analfabeta si sa zici ca oricum nu te intereseaza parerea mea :P)

Pentru ca serios , mi se pare ca iti nedreptatesti prietenii. viena e un loc superb. cum ar putea sa nu fie unul dintre orasele preferate ale cuiva? nu poti sa ceri drepturi de autor pe preferinta pt un oras si inca unul foarte la moda
exagerezi (repet, in afara de cazul in care ai dat si tu niste example la nimereala, dar intamplator ti-a scapat ce e mai important..)

cand ma gandesc de cate trupe am auzit de la prietenii mei si de cate au auzit si ei de la mine... si cat de firesc e lucrul asta...
mi se pare.. trist ce spui. de-aia exista prieteni. de-aia exista muzica.

mi se pare ca undeva problema (eventuala problema...) pe care o ai tu cu tine se rasfrange si asupra relatiilor cu cei din jur
nu e corect

toT m.

Coana Zoitzica spunea...

@mihaela: te-ai oprit la suprafata si ai analizat literele doar. nu cer drepturi de autor (mai ales ca nici nu se mai platesc acum) pentur vienna, dar, cand cineva care nu a vazut orasul isi doreste sa locuiasca acolo doar pentru ca ... sau cand amintirile mele din copilarie sunt povestite de altii ca si cum ar fii ale lor ....exemplele pot continua, dar esenta nu este in litere, ci in ce este in spatele lor.

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: cum le spui tu ca un om mare si cata dreptate ai. daca cineva fura, inseamna ca are ce ...eu ma intreb cand or aparea nepotii, ce or sa le povesteasca? macar eu stiu ca o sa fiu sincera cu nepotii ;)

Stelian Muscalu spunea...

in primul rand schimba culoarea asta albastra care m-a rupt la ochi. 2 la mana cred ca este ok ca oamenii incearca sa te copieze. asta inseamna ca esti de copiat... ceea ce ar trebui sa te faca mandra

Coana Zoitzica spunea...

@un om: asteptam sa se exprime cineva cu culoarea asta.
pai daca ma imita pe mine, atunci raduleasca ce rost mai are??? hai ca am fost modesta pana-n panzele albe :P

Good girl spunea...

Pe Raduleasca nu poti s-o imiti. Poti doar sa o compatimesti.

Stelian Muscalu spunea...

good girl... good point

Anonim spunea...

de compatimit e cam indulgent spus! hi hi!

Coana Zoitzica spunea...

@good girl, un om si jock: sunteti rai cu raduleasca. ca v-a facut femeia? dar de ce sa o compatimesti good girl?

Good girl spunea...

Nu suntem rai, suntem realisti.
De ce sa o compatimesc? O sa consider ca nu ai pus intrebarea asta. E opinia mea si nu trebuie sa o argumentez daca nu vreau. Oricum, cand am spus ca o compatimesc, am fost deosebit de amabila cu ea.

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: ok, deci aici e gasca celor ce o, cel mult, compatimesc pe raduleasca. bag eu de seama ca nimeni nu o prea simpatizeaza sau mi se pare mie?

Good girl spunea...

Ba, sa ma scuzati, eu credeam ca aici e gasca celor care au ceva de spus, si spun. Si-apoi, ti se pare ca personajul Radulescu ar avea nevoie de simpatiile noastre?

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: ale noastre personal nu, ca are destule, altfel nu se explica cum rezista pe post de atatia ani si cum se cumpara ziarele si revistele unde e pe prima pagina.
si acum intreb si eu asa, sa ma aflu in treaba, ce naiba discutam de raduleasca atat?

Good girl spunea...

Rezista, cum sa nu reziste daca ofera circ? Nu asta vrea toata lumea sa vada la TV si in ziare?
Pai, tu sa-mi spui de ce discutam despre ea, ca tu erai foarte interesata ce avem cu ea...