duminică, 30 noiembrie 2008

Primavara la Praga



Asa am invatat la istorie...ca la Praga este primavara. Am fost primavara la Praga si am vazut un oras frumos in centru, urat la periferie. Am plecat la Praga cu o mie de ganduri si plina de speranta intalnirii cu un oras extraordinar. Am fost socata sa vad un oras contrastant, un oras fascinant in centru, plin de cladiri vechi, biserici, monumente, fantani, restaurante, baruri, si o periferia asemanatoare cea a Bucurestiului, cu cutiile lor de chibrituri, mizerie, magazine ponosite.
Dar mi-a placut Praga. Mi-au placut stradutele incovoiate, mi-au placut monumentele, mi-a placut istoria spusa de fiecare colt (central), mi-a placut berea (nu sunt cunoscatoare in acest domeniu, dar este cea mai buna bere bauta pana acum), mi-a placut lejeritatea cu care se gasea in magazine vodca cu canabis, mi-a placut linistea orasului data de linistea locuitorilor, mi-a placut lejeritatea din tramvaie si de pe strada, mi-au placut parcurile curate, mi-a placut Podul Karluv (Podul Carol) noaptea, cu miile de vanzatori ambulanti si artistii descatusati, mi-au placut barcile de pe Vltava (un fel de Dambovita dar mult mai curata, lata si interesanta), mi-a placut ordinea in circulatie (am asistat la o amenda luata de un romanas posesor de Q7 si IQ0, care se parcase pe un loc pentru handicapatii-am vrut sa-l ajut si sa-i spun politistului ca e handicapat mintal, dar am renuntat), mi-a placut berea (cred ca ma repet, dar a fost foarte buna), mi-a placut drumul de la aeroport (am mers cu un autobuz care a ajuns foarte repede in centru, si foarte ieftin), mi-a placut parcul de pe colina Petrin-cu funicularul ca optiune de urcat (privelistea este absolut superba- dupa cum se vede in poza).
Nu mi-a placut mancarea (este o combinatie ciudata de gulasuri, carnati, galusti, grasimi si alte variatiuni pe aceeasi tema-nu tocmai pe gustul meu, dar compensa berea), nu mi-a placut Piata Wenceslav (Vaclav)seara, cand locul turistilor era luat de vagabonzi, cersetori si betivi, nu mi-a placut saracia de la periferie (si o poti vedea pe drumul de la aeroport spre oras), nu mi-a placut Metronomul (un ciudat monument comunist-desi privelistea asupra orasului era frumoasa), nu mi-au placut suvenirurile din magazine-o mie de magazine, aceleasi suveniruri, nu mi-a placut ....
Nu sunt atat de multe care nu mi-au placut pe cat ma asteptam.
Praga mi se pare un oras romantic, pe care as vrea sa il revad, dar as pastra anotimpul...primavara. Cred ca toate orasele sunt frumoase primavara, dar Praga in special.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si eu tot de bere imi amintesc...si nimic altceva ;)