luni, 1 decembrie 2008

Votul uninominal la romani

A fost si ziua mult asteptatului vot uninominal si, ca un cetatean "turmentat", m-am trezit de dimineata decisa sa merg la vot dar fara sa stiu exact cine candideaza in colegiul meu. Am deschis internetul, am intrebat pe Musiu Google cine candideaza si ce stie despre respectivul/respectiva. Nu m-au luminat prea mult informatiile primite dar tot am mers la vot. Am fost oarecum suparata ca in colegiul meu nu exista vedete (i-am invidiat pe cei din Dr. Taberei pentru vedetele de acolo -Udrea, L.Anghel, Smarandescu-numai balarii), dar pentru senat, am avut surpriza unui candidat foarte interesant-Vadim.
Dupa ce am petrecut seara in asteptarea rezultatelor alegerilor (nu am mai fost de mult la un party cu o asfel de tematica) si dupa ce am vazut rezultatele, am inteles 2 lucruri:
1. nu conteaza votul uninominal, ci partidul, nu conteaza ca un candidat are 80% voturi, daca partidul nu are peste 5% (pragul de intrare in parlament), asa ca imi pare rau Vadime;
2. nu conteaza campania electorala (si ar putea sa nu mai faca atat mizerie pe strazi), ca oricum romanul schimba regimul o data la 4 ani.
Frumos este ca m-am asezat in pat cu PSD-ul castigator si m-am trezit cu PD-L-ul castigator. Acum nu stiu daca sa ma mai asez in pat sau nu, ca poate ma trezesc cu UDMR-ul castigator (am senzatia ca esecul PRM-ul a omorat accesul UDMR-ului la guvernare) sau cu PNG-ul in parlament.
Nu cred ca mai dorm pana la rezultatele finale...imi fac bagajele pentru Congo- aveti ceva recomandari pentru calatoria aceasta??

Niciun comentariu: