luni, 26 ianuarie 2009

Nea Nicu si baietii lu' Nea Nelu

Stiu ca ati vazut imaginile de "n" ori.

Pe masura ce trece timpul, cei care atunci erau copii sau nici macar nu existau, nu trebuie sa uite ce s-a intamplat. Nu ma refer la regimul comunist. Trebuia sa existe in Romania, asa cum acum trebuie sa existe democratia.

Fii atent la personajele care apar acolo.

Fii atent la capetele de acuzare.



Acum va intreb eu care este diferenta dintre capele de acuzare ale lu' Nea Nicu si Leana si ceea ce se intampla acum in tara?
A, ma scuzati, daca nu exista medicamente in farmacii acum este vina distribuitorului si nu a statului. Prin stat inteleg autoritatea care guverneaza, scuze, nu guverneaza aceasta tara. Statistic, exista mai multi morti de foame acum, in democratie, decat atunci, dar nu judec eu sistemul. Tot statistic, exista mai multi morti de frig, 10 numai iarna aceasta, decat atunci.
Au fost acuzati ca au murit oameni din cauza lor. Le respect memoria celor care au luptat pentru o cauza nobila, dar as vrea sa ii scuip pe cei care au tarat-o in mizerie. Cei care mor in spitale pentru ca sunt ignorati de medicii care nu platesc pentru fapta lor, cei care sunt omorati pe trecerea de pietoni de senatori si ministrii care sunt imuni la lege, cei care se omoara pentru ca nu au cum sa-si mai plateasca creditele/libertate, toti acesti reprezinta masa de morti in numele democratiei, nu genocid stimabililor.

Vi se par cunoscute personajele din acea sala?
Sa-i luam in ordinea numerelor de pe tricou:
1. Victor Atanasie Stanculescu- Ministru al Armatei pe vremea lu' Nea Nicu, ministrul al Economiei si Armatei pe vremea lu' Nea Nelu- coincidenta sau intamplare?
2. Gelu Voican Voiculescu- viceprim ministru in primul guvern "liber"-necunoscute caile prin care a ajuns in acea sala, as incerca masoneria, dar nu bag mana'n foc.
3. Virgil Magureanu- nenea cu urechile mari si ochii albastrii-Director SRI dupa lovitura de stat, scuze, revolutie. Cum a ajuns acolo? Mai conteaza?

Ma opresc aici. Mi se face scarba cand vad cum suntem manipulati si impinsi precum oile de niste nenici cu gusa mare si lipsiti de scrupule.

Nu am prins mult din regimul comunist, dar din cate stiu si stiu sigur, nu puteai sa fii comandant de barca si sa mai te si plimbi prin strainataturi daca nu dadeai cu subsemnatul la baietii cu ochi albastri si urechi mari, cand veneai de pe drumuri.
Voi stiti atfel?

4 comentarii:

Coarnel spunea...

Nici eu nu vreau sa comentez sistemul, si, desi s-ar putea sa fiu blamat de unii pentru ce o sa spun, trebuie sa recunosc ca, personal, nu cred ca s-a luat o decizie corecta cu pedeapsa capitala in cazul Ceausestilor. Nu cred ca s-a rezolvat nimic, dimpotriva, o vad ca pe o crima in musamalizarea atator chestii care s-au intamplat si despre care nu stim si nici nu va stii cineva nici macar jumate. Avea dreptate nea Nicu, a fost o lovitura de stat data de fomisti si o crima facuta de viitori conducatori post-decembristi.
Parere off-topic: nu stiu daca ai vazut filmul "Decreteii". Parerea mea e ca merita.

Coana Zoitzica spunea...

@coarnel: bun venit in club. cei care te blameaza sau ne blameaza vad doar partea de adevar care le place sau le convine lor.
nu am vazut "decreteii", dar voi remedia situatia asap :))

Dili spunea...

L-am aratat unui american - "Decreteii". A ramas ca si mine socat. Simteam ca-i e mila de Romania si nu doream asta... Ar trebui inclus intr-un manual media de istorie.
Cat despre filmuletul din post imi face rau sa-l revad.
Bine sau rau ca i-au omorat?
Bine prin ochii mei de copil de atunci, cand stateam cu ochii pe TV si-mi doream sa moara ca sa inceteze "teroristii" cu zgomotul ala infernal de impuscaturi si cu trasoarele care ma ingrozeau. Au murit si au incetat.
Rau cu ochii mei de acum. Nu trebuia sa moara, nu asa si nu atunci. Pacat pentru revolutie ca s-a ajuns aici, a stirbit parca mult din naivitatea aceea cu care oamenii credeau ca dau jos "sistemul". Urat.
Iar cei 3 - e evident ca e cum ai spus si tu si parca se continua la nesfarsit. Eu inca sunt in ceata referitor la alegerile noilor ministri. Am ochii ca melcu' si nu incetez a ma minuna de ce se intampla in jur.
Sanatate maica!

Coana Zoitzica spunea...

@ dili: am senzatia ca suntem intr-un serial prost de televiziune ce nu se mai termina, iar noi privim pasivi cum ni se joaca destinele.
@ coarnel: am vazut filmul azi. nu ridic in slavi regimul trecut, doar ca-mi este scarba de demagogia cu care suntem tratati azi, aratand cu degetul fara sa-si vada paiul din nas.