joi, 8 ianuarie 2009

Despre prieteni ...crud, sincer si adevarat

Am avut "norocul" sa experimentez ce inseamna prietenia in ultimul timp. Ultima experienta a fost ieri cand, de Sf. Ion, am invitat la masa mai multe persoane. Azi am primit feed-back-ul testului meu.
De fapt, ce este prietenia? Dupa opinia mea, este naivitatea de a crede ca cei care te ajuta la un moment dat si te insotesc apoi la o cafea iti sunt prieteni. Este puterea de a accepta alaturi de tine persoane care au aceleasi idei si dorinte ca ale tale, dar au moduri diferite de a se exprima.
Am fost intrebata de ce am facut ce am facut si de ce am acceptat ce am acceptat.
Suntem oameni si facem greseli imense. Si eu fac greseli si imi asum defectele, iar cel mai mare dintre ele este ca nu ma feresc sa recunosc cand primesc o palma.
Sunt naiva si cred ca prietenia nu inseamna sa discutam doar despre posete si farduri, prietenia nu inseamna doar un telefon la zilele de nume sau de nastere, prietenia nu insemna mailurile trimise la gramada asa cum le primesti, prietenia nu insemna o iesire la o cafea din an in paste. Uneori prietenia inseamna sa gresesti, alteori sa ierti si alteori sa stergi persoana respectiva din agenda ta.
Daca vi se pare ca pe fruntea mea este tatuat un mare "F" de la fraiera, mai priviti o data. Nu mi-e rusine sa iert greseli mici sau mari si nu mi-e rusine sa cer iertare cand gresesc. Nu ma uit in curtea vecinul si nu arat cu degetul, iar inainte de a cauta "F"-ul din fruntea mea, priviti in oglinda si spuneti-mi ce vedeti. Nimic nu o sa vedeti, pentru ca eu nu va consider nici fraieri si nici prosti, eu va consider prietenii mei.
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

9 comentarii:

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Un prieten este acel om care vine atunci cand toti ceilalti au plecat. Asta am invatat de la viata.
Un prieten iarta si te iubeste chiar si atunci cand meriti cel mai putin. Asta am invatat de la tine.

asdfgh spunea...

"Prietenia este confortul inexprimabil de a te simţi în siguranţă cu o persoană, fără a trebui să-ţi cântăreşti gândurile, nici să-ţi măsori cuvintele." Sa-ti spuna prietena mea de cate ori o cert, si de cate (putine) ori o laud. Si cum vorbim ore la telefon fara sa ne spunem ceva concret. Nu ai nevoie de prieteni de duzina, pastreaza cativa, care sa te merite. Hugs!

Anonim spunea...

Prietenia este acel fenomen care te indeamna sa faci lucruri pe care in mod normal nu le ai face....., este aceea stare care te impinge sa ierti cand ai primit, nevinovata, o palma. Cred ca stim cu totii ce este prietenia......, insa ceea ce mi se pare mai interesant este daca putem afla cum realizam care dintre oamenii ce ne sunt alaturi in diverse situatii pot fi catalogati ca si prieteni adevarati. Oare aceia care raspund mereu prezent la solicitarile noastre pentru ca se gandesc ca la un moment dat vor avea nevoie de noi?..... Oare aceia care atunci cand au probleme ne suna si dupa ce isi primesc ajutorul mult cautat uita ca existam?
Eu mi as dori pe aceia, care ma accepta asa cum sunt fara sa ma judece, care ma asculta cand ma doare, care imi sterg lacrimile atunci cand plang.
Te pup.

Coana Zoitzica spunea...

@ good girls: cu totii invatam de la ceilalti, depinde ce anume invatam.

@ rox: stiu cum e sa vb la telefon ore in sir fara sa spui nimic, dar asta nu inseamna o prietenie superficiala. am putini prieteni, pentru care, indiferent cat de muraturi sunt uneori, fac orice. restul...cunostinte si amici.

@ anonim: vine o vreme cand prietenii sunt testati de tine, de conjunctura sau de viata. esential este sa te poti privi tu in oglinda, si sa mergi cu capul sus pe strada. restul....e tacere!

Georgi spunea...

Esti un pic cinica, amara, dezamagita, sau mi se pare mie?Nimic concret, doar o parere, un sentiment pe care il culeg din spatele cuvintelor tastate de tine. Prietenia este...nu stiu sa definesc, ori ar fi prea mult de scris. Stiu doar ca pt mine e la loc de cinste, pentru ca am crescut cu panait Istrati, si pt ca nimeni, nimeni, nu a stiut sa redea pe hartie, mai bine ca el, aceasta pura,inalta,divina forma de iubire!

Coana Zoitzica spunea...

@ georgi: e doar un raspuns la un lung sir de intrebari. uneori ne grabim sa judecam dupa aparente si omitem esentialul. am scris postul, dupa ce am numarat pana la 10, pentru a evita o cearta.

Georgi spunea...

Sper ca nu te-am ranit cu nimic,nu asta a fost intentia mea,doar mi se pare ca ai fost dezamagita de prieteni.Am experimentat si eu o prietenie deosebita(sau cel putin asa am crezut eu),care s-a intins pe vreo 20 de ani.Ea a considerat sa fie o foarte buna prietena si sa ma stearga din agenda.Nu intru in amanunte,dar se pare ca nici eu,nici ea nu am stiut sa iertam,si ca 20 de ani cateodata nu inseamna mare lucru,sau nu deajuns ca sa ierti.eu insa,evitand reprosuri si explicatii,am aranjat o intalnire "intamplatoare",caci pt mine ea era inca destul de importanta ca sa impart cu ea cel mai important eveniment din viata mea:fiul meu.mi-a dat buna ziua (a fost intotdeauna politicoasa),s-a uitat la fi-miu,si 5 min mai tarziu a disparut (din nou)din viata mea!

Coana Zoitzica spunea...

@ georgi: nu m-ai ranit, stai linistita. am fost dezamagita, dar am aflat si eu si prietenele mele ca exista cuvintele "iarta-ma" in vocabularul nostru. tu stii motivele pentru care tot pleaca prietena ta, dar dupa ce intorci si celalat obraz si iar primesti o palma, te intrebi pana cand.
ai un baietel frumos si rocker, unde mai pui.

Georgi spunea...

mai, tu le stii pe toate, ca un om mare ;) Exact, se pune problema, pana cand sa tot intorci obrazul? Merci pentru compliment. Cred ca "unele chestii ori se ia,ori e ereditare" :) pentru ca el(fi-miu) chiar este rocker. Cred ca a luat-o de la noi (mami si tati), ca altfel nu-mi explic cum de ii place asa de tare cand aude muzica rock (sa-l vezi ce danseaza!) ca noi nu avem cum sa-l influentam (abea are 1 an si 9 luni), si nici nu mai ascultam muzica, decat de copii. Dar daca aude la radio o melodie rock, rade si da din picioruse de zici ca nu-i adevarat (scuze pt excitment, dar daca ii dai apa la moara unui parinte sa-si laude odrasla, nu mai scapi!).