vineri, 19 decembrie 2008

Viata intr-o cutie de tabla



A inceput nebunia pe strazi, de parca pana acum nu ar fi fost haos, acum este apocalipsa. Nu am sa scriu despre trafic, nu ca nu am ce ci pentru ca nu exista trafic. Exista o viata petrecuta in masina, intr-o cutiuta nu de chibrit ci de tabla. Acolo socializam cu "vecinii de suferinta", acolo aflam ultimele vesti despre prieteni (nu e unu pe lume care sa nu sune un prieten cand e blocat in trafic sau sa nu fie sunat de un prieten blocat in trafic), acolo ascultam stirile despre guvern (don't get me started) si tot acolo aflam ca nu exista bun simt.
Am vrut sa-mi schimb masina, nu pentru ca trebuiam ci pur si simplu. Dar m-am razgandit dupa cateva aventuri cand mi-am dorit sa fii avut din nou "batranica"-o Dacie la fel de matura ca si mine (doar nu voiati sa spun ca sunt batrana). Merg eu frumos pe strada, ingusta strada, dupa un nenea taximetrist, trece el si masina care ii cedase trecerea nu ma mai asteapta si pe mine. Si uite'o pe tanti posesoare de Solnitza (Solenza) cum inainteaza spre mine suparata, mai mai sa intre in mine, si eu, finutza, bag in marsarier sa dau inapoi, doar ca tanti nu se limiteaza la fapte si deschide gura. "Tu esti mai tanara, trebuia sa-mi cedezi mie trecerea". NO FUCKING SHIT. Asa scrie la codu' rutier? Sa cedezi trecerea la toate cadavrele? Si uite'o pe tanti cum inainta, si eu in marsarier si ea tot nervoasa ca sunt eu mai tanara. Acum nu stiu exact ce a deranjat'o, ca sunt mai tanara, ca nu am injurat'o decat in gand sau ca nu am Solenza. Daca era un bizon, as fi stiut la ce s-a gandit...la cat de darnica sunt eu si cum mi'am luat masina, dar asa?
Tot din seria "unde'i dacia mea veche", azi dimineata mergeam eu frumos pe o strada cu sens unic si cand colo ce sa vezi? Un bizon venea din fatza. Ma gandesc pret de o clipa ca pe strada aia, pe care merg de 5 ori/saptamana, cam de 2 ani, nu am vazut masini sa-mi vina din fatza, deci e sens unic. Ii fac un semn mic cu luminile "domnului", sa se bage intr-un loc de parcare sa trec, dar el nu, ca doar vedea ca sunt femeie la volan. Si ne oprim fatza in fata, suprinsa ca leul meu nu vrea sa se pupe cu stapanul inelelor (asa l-asi fi bushit sa vad cum ramane fara carnet, dar nu aveam timp de umblat la politie), iar domnul deschide gura gingas si spune "pasarica lasa-ma sa trec". Primul impuls a fost sa-i spun ca ma'sa'i pasarica, dar m-am abtinut. Ii reamintesc politicos ca este o strada cu sens unic, la care "domnul" deschide din nou gura si imi spune "da'ti fa in p**a mea masina inapoi". Teoretic, nu puteam sa-mi dau mashina in aia a lui, oricat de mica ar fi mashina mea, este mult mai, dar mult mai mare decat aia a lui. Practic, cu aia a lui nici duzele de'mi stropesc cu apa parbrizul nu cred ca le infunda, dar asta este, mashina mare scula mica-si asta o spun chiar domnii. Sa nu credeti ca m-am dat, nici nu aveam cum ca deja era coloana in spate, se enerveaza shmechereul si da inapoi ...mama sughitza in momentul acela cu siguranta si uite asa mai invata unii regulile de circulatie.
Aseara, in plina aglomeratie, la o coada lunga la semafor, vine un alt shmecher, pe contrasensn, normal, da sa intre in coloana si cum nu aveam unde sa ma misc imi spune ca se grabeste. SERIOS??? A, nicio problema bizonule, te rog baga-te in fatza mea ca eu oricum ma plimbam cu masina doar. Am o placere nebuna sa ies sa ma plimb cu mashina in plina aglomeratie.
Acum nu am nicio problema cu astia care se cred zmei pe carnetele lor, dar in clipa in care vitejia lor incurca circulatia si ii lezeaza pe ceilalti, am o problema. Cercul acela rosu cu o linie alba in mijloc, agatat de un stalp la coltul strazii inseamna ca nu ai voie p'acolo, dar tu esti prea prost sa intelegi. Liniile alea doua de pe mijlocul strazii insemna ca nu ai voie sa le incalci, dar nici asta nu stii. Cunoasterea acestor reguli presupune lectura, macar, a codului rutier. Dar lectura codului rutier presupune cunoasterea alfabetului. Cunoasterea alfabetului....
Am vazut mai devreme un vapor pe strada si un domn foarte fericit la volan. Probabil doamna lui plange, dar e el fericit.
Tot mai devreme am vazut o mashina foarte mica si un domn zambind la volan. Zambetul lui ca zambetul lui, dar sa fii vazut zambetul duduii din dreapta lui.

Niciun comentariu: