joi, 20 august 2009

Prima casa- BRD-Elodia

O sa intrebati care este legatura dintre programul "prima casa", brd si elodia?
Am aplicat la programul prima casa la brd, dar intre timp, birocratia din banca si din Romania, transforma asteptarea in serialul elodia....cu mii de episoade.
Dar sa incep cu inceputul.
Merg la banca pentru analiza, sa vad cati bani pot primi ca sa stiu ce caut. Mi se deschide dosar si depun adeverinta de salariu, fisa fiscala, copie dupa cartea de munca :))) Cam multe acte doar sa dovedeasca un venit...si pentru un imprumut de 57.000 (cincizeci si sapte mii) euro.... noroc ca nu ma cheama puti udrea sa cer 2 milioane de euro credit, ca nu mai duceam niciun act de venit.


Incep sa caut apartament. Cu o saptamana inainte de lansarea programului prima casa, apartamentele de 2 camere prin sectorul 6 costau intre 50-57 mii euro. Stiu asta pentru ca interesam pentru un alt tip de credit.
Dupa lansarea programului "prima casa" preturile acelorasi apartamente au crescut la 60-65 mii euro.

In ambele cazuri am cautat apartamente doar la particulari, am exclus agentiile imobiliare, deci pretul nu a fost influentat de agentie ci de tv.
Cei de la banca imi spun ca trebuie sa imi iau un termen mare la semnarea precontractului, ca fondul de garantare se misca foarte greu si vin aprobarile cu intarziere.

Gasesc apartamentul, semnez precontractul si urmeaza evaluarea. Aleg una din firmele de pe lista furnizata de banca. A doua zi dupa semnarea precontractului, vine evaluator, face poze in apartament, face poze la bloc si strada si imi spune ca in 3 zile am evaluarea.

Nu am dat niciun ban evaluatorului, cu exceptia celor de pe factura. Omul a vazut precontractul si a pus suma din precontract pe evaluare. Nici mai mica, nici mai mare, fix suma de pe precontract. Dosarul l-am primit in 3 zile, exact cum a spus si el, fara nicio insistenta din partea mea.

La 4 zile lucratoare dupa semnarea precontractului, toate actele sunt depuse la banca. TOATE ACTELE. Cum sunt depuse? Merg la banca, la tanti de la persoane fizice si ii las actele. Fara numar de inregistrare, fara proces verbal cu actele predate.... fara NIMIC. Aceasta este politica bancilor. Nu primesti nimic cand depui actele, daca se pierd, le mai duci o data.

Acesta este primul episod din serialul "prima casa-ultimii nervi".
Tot ce s-a scris prin presa, ca pretul apartamentelor nu a fost influentat de program, ca pretul apartamentelor a fost marit de agentii, ca evaluatorii pun ce sume vor ei si nu suma corecta in evaluare...toate astea... RAHAT DE VANDUT ZIARUL.

Voi continua cu aventurile cu banca, dar asta maine.


14 comentarii:

asdfgh spunea...

Oh, doamne. In toamna incep si eu aventura cu prima casa. Am procurat televizorul si oranementele pentru ea deja :)) Mai trebuiesc doar peretii. Bafta multa, chiar sper sa reusesti. Daca te pot ajuta cu ceva, desi nu cred, let me know. Hugs!

Coana Zoitzica spunea...

@rox: ma poti ajuta cum jim...si cu beam :)))
cred ca te pot ajuta eu cu informatii, ca asta e si scopul articolelor cu prima casa...si sa vezi foileton aici.

Anonim spunea...

Pai era culmea sa nu fie influentat. E tipic romanesc

Little Miss Sunset spunea...

@joker: pai boii de au marit pretul nu au inteles ca banca iti da numai 57.000, restul pui tu... si uite-i cum stau cu apartamentele la 65.000 fara sa mai negocieze

Anonim spunea...

@ LMS

Se bazeaza pe faptul ca te faci luntre-punte si mai scoti 5000 din pamant din iarba verde

Little Miss Sunset spunea...

@joker: poate sa ma fac punte, ca luntre nu ma mai tin salele :)))

Ana-Maria spunea...

Birocratia de aici cred ca e unul din cosmarul vietii mele si citesc ca si al tau...Nu pot decat sa-ti urez succesuri nenumarate si bafta maxima!
Astept cu nerabdare episodul 2.

Little Miss Sunset spunea...

@ana: pai nu merge asa usor, ca tre sa-ti faci abonament ca nu ma opresc la episodul 2 :)))
sper doar sa nu fie serialul mai lung decat cel cu elodia :)))))

Dili spunea...

Eu am rabdare nene, nu ma mut din sect 6 pana ce nu ne facem vecine :DD

Little Miss Sunset spunea...

@dili: pai stau in 6 si daca banca nu se misca mai repede o sa mai stau ceva vreme in 6 :))))

Ana-Maria spunea...

Pai Dili si Missy,daca tot stati in acelasi cartier,de ce nu puneti voi de-o intalneala?Ca io asa as face...:-)))))
Missy,am rabdare...tu numa' scrie colea,ca eu is cu ochii cat cepele....ca ma-ntereseaza...

ioana spunea...

asta cu creditul pentru apartament e un curaj pe care eu inca nu il am. cati ani platesti rata? s-a interesat si mama, ca mie nu-mi sta mintea la asa ceva, si zeci de ani de rate pe mine ma deprima. am facut un credit pe trei ani de cateva zeci de milioane de lei si mi se par o vesnicie. trei ani o vesnicie, dar 30... creditul si casnicia, doua mari rele ale societatii moderne.

Coana Zoitzica spunea...

@ana: pai eu scriu, macar sa stie lumea la ce sa se astepte...pai dili nu vrea sa se vaza cu noi, nici macar in parc la moghioros :)))

Coana Zoitzica spunea...

@ioana: nici mie nu mi-a stat pana acum, dar in "casatoria" asta ma bag...30 de ani...trainica nu gluma :)))