joi, 24 septembrie 2009

Taximetristul dement

Tocmai s-au troznit 2 taxiuri la coltul strazii. Nu am auzit lovitura, dar am auzit injuraturile.
Nu-mi place sa merg cu taxiul, prefer sa nu beau cand merg la o petrecere, tocmai pentru a nu utiliza taxiul.
Acum cateva luni, fiind ziua unei prietene, am renunta la confortul masinii mele pentru un pahar de vin chilian. Primul taxi a fost ok, poate pentru ca era zi, la al doilea ...era noapte si periculos.
Am facut comanda, am chemat un taxi de la 2000 si am plecat in aventura. Nu miroseam a bautura, nici nu aveam cum dupa 2 pahare de vin, nu ma grabeam acasa ca nu-mi plang copii de foame.
Dupa ce m-am suit in taxi, suna telefonul domnului...nebunului de la volan. Raspunde, se apleaca pe volan, muta telefonul in mana dreapta si da-i raliu prin Bucuresti.
Primul semafor rosu, il vad eu din spate de la cativa zeci de metri, nebunul de la volan testeaza franele fix pe trecerea de pietoni din dreptul semaforului. Coafura rezista. Il anunt ca nu ma grabesc. Da din cap ca a inteles.
Alergam disperati, tot cu telefonul la ureche, spre al doilea semafor. Imi dau seama ca are probleme in cuplu, dupa conversatia care nu mai era de mult privata. Rosu...testeaza din nou franele pe trecerea de pietoni. Coafura rezista, nervii incep sa cedeze. Il anunta ca nu nasc si nu am nevoie nici la toaleta, inca.
In continuare aplecat pe volan, cu telefonul in dreapta, schimband vitezele cu stanga, trece in viteza sinele de tramvai de la pasajul Victoriei, si la intrare si la iesire. Coafura rezista, stomacul nu.
Trec peste toata diplomatia si bunul simt de a nu intrerupe o persoana cand vorbeste la telefon si ii spun, din nou, ca nu ma grabesc si as aprecia daca nu ar merge cu viteza. Imi raspunde ca se grabeste el. Il rog sa opreasca, sa iau alt taxi doarece intentionez sa ajung acasa si nu la spital.
Beleste ochii la mine, o injura pe mandra de la telefon, inchide telefonul, se aseaza normal in scaun si conduce civilizat pana la destinatie. In fata blocului, ma intreaba daca o sa-i fac reclamatie la dispecerat.
***
Acum cateva seri, cand iar am renuntat la masina pentru un pahar de mojito (beau din an in paste, nu sariti), am apelat la serviciile altui nebun. Trecand peste faptul ca ne-a crezut de la coada vacii si ca nu stim Bucurestiul, trecand peste faptul ca a trebui sa-i spunem pe unde sa mearga sa vada ca nu am ajuns cu pluta (asta e cea mai tampita metoda a taximetristilor sa te testeze- spune ca e nou si nu stie traseul), nebunul a incercat sa se dea la una dintre gagici. HA. Ar trebui sa spuna saru'mana ca nu s-a trezit cu o geanta in cap, norocul lui ca nu era trolerul de servici.
***
Duminica seara, ma asez in pat, incerc sa adorm dar pe bulevardul unde locuiesc e pista de motociclete si masini. Isi tot cauta unii copacul si gasesc cate o borna de kilometraj. Aud o frana brusca si scurta, dupa care zgomot de fiare si iar zgomot de fiare. Un taximetrist care alerga ca nebunul pe bulevard a intrat in alt taximetrist care nu a cedat prioritatea si l-a aruncat intr-o masina trasa pe dreapta. Injuraturi, telefoane, chemat gasca lor de colegii, ca erau de la firme separate, multi gura casca desi era trecut bine de miezul noptii.
Dupa maxim 5 minute de la prima trozneala, aud iar frane si zgomot de fiare. Pe partea cealalta a bulevardului, doi taximetristi care se holbeau la primii taximetristi, fac accident. Iar injuraturi, iar telefoane, masa de gura casca se muta pe partea cealalta.
Nu stiu daca aveau clienti, dar chiar si fara clienti pe mine m-au convins. In caz de forta majora renunt la masina si iau taxiul, in rest... frane bune.

Sper ca nu numai eu am avut aventuri cu taxiurile. Nu stiu ce paere aveti voi, dar eu cred ca taximetristi ar trebui sa dea un test psihologic mai serios.

14 comentarii:

Anonim spunea...

Zoițico, bine ca ți-a rezistat coafura! :)

Tanti Jeni spunea...

Zoițico, te pupă mama ce dulce ești cu povești din astea! Io când merg cu taxiul scot frumos polonicul și-l pun lângă mine pe banchetă. Efect garantat, soro!

Dili spunea...

Nu exista teste posihologice serioase, ci doar pedepse de te jupoaie, si astea la noi in tarisoara nu se egzista.
Haha, misto cursele alea de la noi din cartier, da' de zgomot de fiare am scapat pana acum.
Hei, si eu m-am injurat ieri cu unul, there's something in the air.

Coana Zoitzica spunea...

@cristian: pai d-aia am parul in bataia ventilatorului :)))

@tanti jeni: la polonic nu m-am gandit, dar bag unu in geanta pentru orice eventualitate..poate trec si pe la cantina :)))

@dili: cum spunea si tanti jeni, un polonic, o bata de baseball in carut si se rezolva problema. ce rost are sa injuri, doar esti o doamna, ce ... calului? :)))

Stelian Muscalu spunea...

ei tu esti un caz fericit. ai putut comunica in fel si chip cu acel individ. asta vara in muntenegru am facut greseala ca intr-o seara sa las masina la vila unde eram cazat ca sa pot sa beau si eu ceva. intoarcerea a fost cu peripetii. de la vreo 10 km locul unde se afla barul in care am baut si unde ajunsesem cu autobuzul ... a avut loc cu taxiul. drumul era atat de ingust incat ma intrebam de multe ori daca are loc masina. in dreapta munte in stanga prapastie... iar nebunul gonea cu 80km pe ora... despre curbe nu-ti mai povestesc. am incercat sa-l calmam nu am avut nicio sansa... nu intelegea nimic (sau cel putin asa parea)... insa striga intr-una pula, pula (scuze)... la sfarsit ne-a povestit ca a fost la bucuresti si ala a fost singurul cuvant pe care l-a invatat...

Anonim spunea...

Bre a doua poveste e de cascadorii rasului. La prima...femeia e de vina. Nu cea din masina evident ci aia de la telefon :P

Dili spunea...

Aoleu da Miss are dreptate tanti cu polonicul, pai nu trebe decat sa las ingerasul din carut sa-l invarta cum stie el mai bine, ca se pricepe manca-l-ar muma! Asta daca n-a-nvatat deja cuvantul pe care bine-l zicea Stelian :P scos de gura acuzatului.

Little Miss Sunset spunea...

@un om: am mai citit o data ca nu intelegeam unde sunt cazul fericit.
daca erai in croatia credeai ca te duce pana la .... ? :)))

@joker: chiar de cascadori...toata noaptea a fost de cascadorii rasului. iti dai seama ce facea daca avea trolerul si nu portofelul la ea?

Little Miss Sunset spunea...

dili: ramai la polonic, sa mai astepte un pic piticul pana invata orasul din croatia :))))

Dili spunea...

Nu miss, nu-l lasa mama ca e baiat finut :D
Auzi mi-aiamintit de nepoata-mea cand era mica, zicea poezia cu rata rata ratisoara si cand ajungea naiv si senina la "si l-am plins cu lata-n gura" in loc de gura zicea orasul ala.. bai mureai de rusine daca erai in public...

good girl spunea...

Adevar grait-ai la povestirea nr 2! Ca daca avea nebuna "trolerul" la ea si daca mai insista narodul de taximetrist, nu's ce iesea...

Little Miss Sunset spunea...

@dili: o sa lansez seria de povesti cu copiii din jurul meu...toti finuti si naivi in acelasi timp :)))

@good girl: narodul a crezut ca in spatele unui zambet tamp se ascund 4 minti odihnite :))

Mihai Pintilie spunea...

S-ar putea sa ai tu o problema cu taxiurile, mie nu mi s-a intamplat pana acum.

Little Miss Sunset spunea...

@mihai: inainte de toate, bine ai venit pe aici. desi nu ne cunoastem, imi permit sa-ti sugerez ca porti o fusta si pantofii cu toc si sa vezi atunci probleme cu taxiurile.
in lata ordine de idei, la cat merg eu cu taxiul e ca la ratb- cand nu ai bilet, atunci se suie controlorul :))))