joi, 10 septembrie 2009

Prima casa - BRD - am aprobarea



Am scos-o pe Elodia din titlu ca asta-mi poarta ghinion. Ma rog, nu ea...dar am si eu superstitiile mele.

Vineri, dupa aflarea vestii minunate, am luat agenda de telefon, am deschis mess-ul si am inceput sa caut. Undeva, cineva trebuie sa stie pe cineva care stie pe cineva la Fondul de garantare.
Nu-mi place sa dau spaga, nu-mi place sa apelez pentru diverse servicii si sa ma bag in fata, dar exista situatii in viata cand "destul e deja prea mult".
Tot trambalaul cu casa a insemnat timp lipsa de la birou. Practic, parte din concediul meu de odihna a fost risipit pe jumatati de zile luate libere pentru alergatura. Am ingrosat obrazul si am intarziat la birou sa ajung la banca inainte sau am plecat mai devreme sa trec pe la banca sau pe la fond.

8 Septembrie 2009- in jurul pranzului mi se spune ca voi primi dosarul. Dupa aflarea acestei vesti, sunt sunata de o persoana si ma anunta ca sunt strigata la fond, sa vin sa-mi ridic dosarul. Imi iau geanta, fac cu mana colegilor si plec la fond, adica cateva strazi mai departe.
Ajung la cladirea albastra si o masa de oameni sunt in fata mea. Veniti din toata tara sa-si ridice documentele. Fondul de garantare prelucreaza dosarele pentru toata tara cu un numar de 6 (sase) angajati. Povestile pe care le auzi acolo te infioara, pe de o parte, si te suprind cu prostia de care dau dovada, pe de alta parte.
Bat cuie la fond pret de 2 ore jumatate, timp in care angajatii mai coboara sa mai dea cate un dosar, oamenii sar pe ei cu intrebari, ii ameninta, ii jignesc. Cu totii sunt la capatul rabdarilor. LEGEA, adica propozitiile acelea insumate pe care nu le respecta nimeni in tara asta, spune ca dosarul se rezolva in 5 (cinci) zile lucratoare.
La fond sunt 6 angajati pentru intreaga tara. Fizic nu au cum sa respecte legea. In acelasi timp, nu au dreptul sa angajeze. Pe cine dai in judecata pentru nerespectarea legii????????? Discutam in noiembrie.

Dupa 2 ore si jumatate de facut sant la fond, vine o cucoana si zbiara numele meu. Sar ca arsa, semnez hartiile si imi iau decizia de garantare, factura de comision pentru fond (alti 300 RON de plata) si contractele.

In mod normal, de la fond pleaca catre banca factura si decizia, tu mergi si platesti factura, semnezi contractul de credit cu banca, banca anunta fondul ca ai platit si fondul emite contractul de garantare. Nu ati inteles nimic? Pai asta este procedura gandita de GUVERNUL PITICULUI ATOMIC.

Eu primesc factura, decizia si contractele.

9 Septembrie 2009- La prima ora sunt la banca cu toate hartiile de la fond. Madam Oana se uita la mine ca mata-n calendar. Se uita la hartii de parca erau scrise in chineza. O intreb care este problema, vazand, din nou, mirarea ei. Imi raspunde zambind ca e primul contract din programul asta pe care il vede. WTF????

Ii las toate hartiile, urmand sa vin sa semnez contractul de credit. In jurul pranzului o sun sa intreb ce se mai intampla. Raspunsul ei, care ar trebui sa fie demisia din functia de ofiter de credite bancare la BRD, este ca nu stie ce sa faca cu actele pentru ca eu am sarit niste etape.

...

Da. Am sarit etapa "curier", am fost eu curierul. Acum astept, pana isi da seama angajata bancii ce trebuie sa faca cu actele acelea. Sper sa nu intram in post (15 Noiembrie) pana afla ce trebuie facut cu ele.

...

Citind contractul de la fond, constat cu stupoare ca Piticot (a se citi Boc) mananca mare rahat. Pana la acest moment, de la fondul de garantare nu au plecat mai mult de 500 de dosare "prima casa", deci cele 1.000 si de dosare sunt "doar campanie electorala".

Stiti ce merita si unii (BRD) si altii (guvernul, reprezentat prin fond) dupa ce-mi iau casa? Sa emigrez si sa nu-mi mai platesc ratele. Sa las banca sa se judece cu statul sa-si primeasca garantia cand mi-oi vedea eu ceafa. Poate intre timp isi restructureaza si personalul si raman oameni competenti acolo.... restul sa plece sa munceasca la stat.

P.S. A trecut vara, da nu am avut timp sa observ... poate nu trece tot anul asta fara sa ma prind si eu.

14 comentarii:

asdfgh spunea...

Dar te prinde iarna in casa ta! Fucking finally! Deci acum astept sa mi se livreze damigeana sa putem sarbatori! hugs.

Ana-Maria spunea...

Missy,io n-am inteles,te rog lumineaza-ma:pana la urma asta e sfarsitul?Ai terminat?Gata?Mai e ceva de facut?Tolomaca aia de Oana ce pusca mea e asa dusa cu pluta?Nu stie ca unde nu se pricepe trebuie sa intrebe?Sau banca aia in care lucreaza e plina ochi de incompetenti?
Fata draga,daca ajung vreodat'la Bucuresti,vin la tine la o cafa,sa vaz si io pentru ce te-ai ajitat ca spray-ul,parole d'honore!
T pup si bafta in continuare!:)

Little Miss Sunset spunea...

@rox: finally? u think?

@ana: mujer, vino tu la bucale sa bem o cafa si discutam atunci. nuam lasa-mi timp sa-mi iau 2 buturugi pe post de scaune in casa :))))

Shogun spunea...

Asteptam de mult finalul la foiletonul asta... si pe bune sunt la fel de mirat ca tanti Oana de la banca. Pana la tine nu am auzit pe nimeni sa primeasca aprobarea :).

Felicitari.

Ana-Maria spunea...

No,pai atunci Doamne ajuta!:)Sa fi sanatoasa si sa te muti cat mai curand!

Little Miss Sunset spunea...

@shogun: parol ca am primit-o. stai sa vezi cand oi primi si creditul si semnez si actele. atunci pot spune ca sunt primul credit "prima casa". nici eu nu am auzit pe nimeni sa primeasca.

@ana:sar'mana :))

Anonim spunea...

Mama ce bere beau miercuri !!!!!!!!!!!!!!
N-am ajuns inca da' sunt pe vine :P
Felicitari bre, ma bucur pt tine

Little Miss Sunset spunea...

@joker: omule, lasa netu si distreaza-te...bem bere, cum sa nu :)))

Dili spunea...

Azi e 11, s-a prins coco-Oana de next move??? Hai nu te ineca acuma la mal, da-i bice! Si invizibile, si pocnitori, numa' n-o lasa sa lancezeasca! Astept poza cu tine intre peretii mult visati!

Coana Zoitzica spunea...

@dili: mujer sunt pe cai...am semnat contractul de credit, mai am contractul de vanzare :)

Dili spunea...

yaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyyyyy!!!
Adica iiiiiiiiiii-haaaaaaaaaaaaaa`

Stelian Muscalu spunea...

urmeaza un reportaj despre prima casa unde actorii principali sunt guvernul si evident BRD... o sa te simti razbunata :-))

Little Miss Sunset spunea...

@un om: e deja tardiv, ca am semnat actele :)) dar sunt curioasa ce ati descoperit voi, altceva decat stiu deja :)

Stelian Muscalu spunea...

merita vazut :-)