marți, 23 martie 2010

Pana unde si pana cand

Nu am bifat multi ani de cand fumez, dar nu asta era intentia, sa bifez zeci de ani de fumat. Nu am bifat nici multi ani de cand merg cu masina, desi este posibil sa fii mers cu masina mai mult decat am fumat.
Sofatul, ca si tigarile, este un viciu pentru mine. Imi trebuie o iarna grea, ca cea care abia a trecut, un buzunar mai putin incapator si un metrou la scara, sa renunt la masina.
Mereu am spus ca voi renunta la fumat si la masina cand lucrurile (a se citi preturile) vor deveni nesimtite. Si s-au scumpit tigarile si s-a scumpit benzina.
Pe vremea cand conduceam batrana mea dacie, cu 50 de mii puneam 10 litri de benzina si ma tineau 2 saptamani. Apoi am inceput sa experimentez pana prostului, pana prostului la coltul blocului, dar masina n-am lasat-o acasa. Umblam cu sticla de 2 litri de benzina in portbagaj, dar nu ma dadeam la RATB sau metrou.
Tigarile erau un moft in facultate, cand, pe banii parintilor, nici nu stiam cat costa. Apoi au aparut alte nevoi si am trecut treptat de la Cartier la Lucky Strike. Si tigarile s-au scumpit si am trecut de la Lucky la Chesterfield, iar cand s-au mai scumpit de la Chesterfield la Monte Carlo. Si cand s-au scumpit de au ajuns la acelasi pret ca-n Europa civilizata, de la Monte Carlo la Marlboro.
Se pare ca sunt dispusa sa renunt la multe, dar nu la masina si tigari, chiar daca "lucrurile" au devenit mai mult decat nesimtite.
Daca nu ma opreste pachetul de tigari care costa 2,5 Euro sau litru de benzina care costa 1.3 Euro, pana cand sau pana unde trebuie sa mai rabd?

Pe voi ce va opreste sau ce va motiveaza sa continuati?

5 comentarii:

Georgi spunea...

bai nene,benzina e mai scumpa in romania decat aici!!! probabil domnii guvernanti considera ca romanu' are de unde :( cat despre pana unde si pana cand...totul este o chestiuni de prioritate;Eu nu credeam vreodata ca ma voi putea lasa de fumat.Si banii (pretul tigarilor) nu m-ar fi facut niciodata sa m alas de fumat, sunt foarte constienta ca as fi renuntat la mancare,dar la tigari nu. Totusi, sunt ale prioritati mai mari decat banii-prioritati cu ochisori, sprancene, doua manute si doua picioruse.cand e in burta ta,nu cred ca mai poti sa fumezi, stiind ca il otravesti!Macar o raresti, daca nu te lasi!

Anonim spunea...

Romanul, ca si chinezul e in stare sa traiasca cu un bol de orez, doar sa-si satisfaca placerile. Nu vb doar de masina si tigari. Cunosc oameni care-si dau ultimul ban pe carti sau mai stiu eu ce alte chestii.
Eu sunt in pragul de a nu-mi plati casco la masina, dar am bilet la Rammstein ! :)

Little Miss Sunset spunea...

@georgi: mujer, si eu am spus ca atunci ma voi lasa cu siguranta, dar nu definitiv.
asa ca stiu, aproape, pana cand :)))

@joker: fiecare cu viciile lui. eu sunt pe punctul de a nu mai iesi din casa, dar mi-am luat bilete de concediu :))) wtf? o viata avem si nu s-a intors nimeni sa ne spuna daca acolo se fumeaza sau sunt autostrazi :)))

Anonim spunea...

Missy , ca si tine gandeam si io...da' iaca valurile viatii atata m-au hatzant si zdruncinat , inclusiv la cap , ca am fost fortata de imprejurarile astea sa renunt la fumat(implinesc un an mintenas , dupa ce am fumat 23 de ani,cu o mica pauza de un an) si o perioada de vreo 8 ani am mers cu autopingeaua sau transportul in comun...
Io as renunta la masina numai si numai in ideea de a o proteja pe masina , parole...nu ca e scumpa benzina...ete nah! :D
Cat despre tigari...nu m-as mai apuca de ele decat sub amenintarea cu inchizitia si nici atunci...
Si de reununtat...as renunta la diverse lucruri oricand , daca asta imi aduce sanatate si confort sporit , atat mie cat si familiei mele...
O zi buna sa ai!

Coana Zoitzica spunea...

@ana: cu siguranta cand barca intra in deriva te lasi de fumat. la masina, insa, nu pot fi de acord cu tine :P, eu folosesc masina...o mai las acasa ca nu am galosi de zapada si nu-mi permit acuma (cum ar spune carcotasii, te plimbi prin lume, dar nu-ti permiti niste cauciucuri de iarna).
culmea ironiei este ca fumatul nu-mi face bine si nici statul pe scaun in masina, dar ma incapatanez sa ma bucur de ele si o sa vad eu ce o sa fie mai tarziu. carpe diem, ca maine faci un furuncul si ...