sâmbătă, 28 februarie 2009

Orasul Pula- Croatia

Acum cativa ani, autoritatile croate, vazand afluxul de turisti romani care se pozeaza cu indicatorul orasului lor, au luat decizia sa-l schimbe cu unul fosforescent, tocmai bun de pozat.
Am sustinut Croatia ca fiind o destinatie frumoasa de vacanta, o sustin in continuarea, dar nu ma pot abtine sa nu rad un pic de denumirile lor si imaginatia/limba noastra. Ok, nici noi nu suntem mai breji, ca doar avem si noi Orasul de Floci, doar ca la noi acesta mai este doar in istorie.
Orasul Pula, Pola fiind denumirea pe care italieni o folosesc, este fostul centru administrativ a provinciei romane Istria. Cum spuneam, italieni sunt cei care folosesc denumirea Pola, dar, asa cum s-a vazut in ultima perioada, si romanii mai pudici (ne place noua sa pozam in aia de o luam pe ea localitatea cu furculita) folosesc acest nume. Pentru ei si pentru toti cei care cred ca postul este vulgar, o zi buna si la revedere, pentru restul va las sa va plimbati pe meleaguri croate.





Cum limba noastra e-o comoara, pe la altii-mprastiata, mai adaug o poza cu o bautura racoritoare foarte interesanta, to de la ei, marca Bivolaru de la noi.



Ca o ultima idee, inainte de a arunca cu rosii stricate in mine, luati o harta a Croatiei, regiunea Istria, si uitati-va cu atentie-abunda in denumiri de localitati parca desprinse din vocabularul de la coltul blocului nostru.
Calatorie placuta in Croatia!!!

7 comentarii:

Anonim spunea...

si cum spun cand ma intorc de acolo?
ca am fost in ? :))))

Anonim spunea...

da, confirm..asa e,am fost anul trevut in Istria , am chiar o poza cu intrarea in Pula :P

Anonim spunea...

moneda nationala in botswana e pula :))

copper spunea...

mi-a placut mult postul!superdesi nu stiu cum as inghiti bautura respectiva...cred ca as avea oarece noduei in gat...desi nu sunt plina de figuri, nu-mi plac glumele scarboase la masa (doar cand sunt la masa!). Asta pentru ca am o imaginatie bogta, si cand cineva spune o fraza scarboasa, sau descrie ceva gross, vad imediat in fata ochilor scarbosenia respectiva, si mi-e greu sa mai mananc dupa aceea, sa disociez imaginea "iamginata" (lol) de imaginaea ce o am in fata, cea reala!. dar..;asa sunt eu! Cat despre oras, hihihi...nu am o problema cu el! Georgi

Coana Zoitzica spunea...

@anonim: banuiesc ca esti barbat de te macina astfel de intrebari :))

@joker: ar trebui sa amenajeze un pic locul pentru poze. deci ai fost in sau la ...:)))

@cooh: bine ai venit. destul de raspandita "limba noastra"

@georgi: nu am de unde sa stiu ce gust are. banuiesc ca nu e nicio asemanare. daca ar fi fost provincie romana, m-as fi gandit ca au fost puse in glume numele p-acolo

Anonim spunea...

Adevarul ca peisajul acolo e minunat, desi cu groaza, cand eram intrebata unde anume in Croatia am fost ziceam Pola. Vine de la polar :))

Coana Zoitzica spunea...

@april: bun venit. vine de la polar, cum sa nu, pentru ca este foarte frig acolo ;) ne ducem toti/toate acolo ca la pomu laudat si dezamagirea naibii ca nu e ce speram :))