vineri, 24 octombrie 2008

O insula pustie


"Ce ai lua cu tine pe o insula pustie?"
Este intrebarea la care fiecare dintre noi s-a gandit macar o data. Si eu m-am gandit la asta azi, blocata in trafic-ca deh...traficul a devenit un fel de loc de meditatie, la cat am ajuns sa petrecem in el, dar asta nu e un post despre cat stam in trafic (o sa postez si despre asta la prima zapada din iarna 2008-2009, atunci o sa am timp de fooooooarte multa meditatie si tutun). Revenind la oile noastre, si nu la Becali, m-am gandit ce as lua cu mine pe o insula pustie. Gandind "Matrix", adica in cifre si logica, m-am intrebat daca voi stii dinainte momentul in care voi pleca pe o insula pustie? Daca da, atunci raspunsul ar fii simplu: un laptop cu baterie solara (nu stiu sincer daca exista, dar daca nu ar trebui sa-l inventeze cineva cu siguranta pana plec eu) si conexiune la internet (sper ca insula aleasa sa fie in aria unui furnizor de internet). Right. Acum va intrebati cum naiba sa am conexiune la internet si cine sa o plateasca? Cum spuneam, daca stiu momentul, inainte de a ajunge pe insula pustie, as deschide un cont bancar cu debit direct pentru furnizorul de internet (adica isi ia nenea de la cablu banii cand vine scadenta). Perfect pana aici. Dar de unde banii? Simplu. As transmite prin camera web (doar nu credeati ca iau orice laptop-doar are baterie solara) aventurile de pe insula, si nu gratis ci platit (doar am spus ca nimic nu este gratis pe lumea asta-). Cu toti suntem disperati be Big Brother- dar acesta ar fii unul interesant (nu stiu daca mai exista asa ceva,dar daca apare cer drepturi de autor)cu viata pe o insula pustie, si tot ce inseamna ea: cum inveti sa faci focul, cum faci un culcus, cum culegi roua de pe frunze sa o bei, cum mananci toate ganganiile de care nici nu ai stiut ca exista, cum inveti sa pescuiesti chiar daca nu-ti plac pestii, cum constati, cu stupoare, ca insula nu e chiar pustie si mai exista viata in jurul tau, si multe alte cum-uri. Right-money- o sa spuna 99,99% dintre voi. Wrong- va raspund eu. Calculatorul si internetul sunt pentru comunicatie. Cu cine? Cu prietenii si familia. De ce? Pentru ca, in general, acea intrebare iti limiteaza numarul lucrurilor pe care le poti lua si nu ai dreptul sa iei o persoana. Asa as avea toti prieteni cu mine si, pe langa laptop, cred ca ar merge si un mare bax de tigari (asta pana ma deprind cu traiul pe insula pustie). Din pacate, ca orice lucru frumos inceput, ar deveni tentant si pentru altii si ar dori sa imparta insula cu mine, sau te trezesti cu avionasul lui Diaconescu ca te transmite in direct ca doar te-a descoperit cercetasul lui (sa ma bati acum si nu stiu cum il cheama pe nenea acela care e SRI-ul, CIA, Mossadu si MI5 la un loc).
Dar asta ar fii idealul, nu? Sa mergi pe o insula pustie si sa nu fii singur atunci cand vrei, ca esti la un click distanta de toti oameni si totusi la mii de km, iar cand vrei sa poti sa inchizi calculatorul acuzand lipsa luminii solare (banuiesc ca se subintelege ca insula ar trebui sa nu fie la Poli si sa fie 6 luni de noapte pe an).
Dar in cazul in care nu stiu nimic in avans si ajung pe o insula pustie fara pregatire? Atunci, ce as lua cu mine? Aici raspunsul este si mai simplu. Nimic. Nici tigarile-ca oricum as termina pachetul pana la destinatie, nici laptopul-ca ar fii inutil dupa ce se termina bateria, nici telefonul-ca mai mult ca sigur nu are acoperire. Nu as lua nimic pentru ca am totul in cap si suflet- prieteni, familie, amintiri, muzica, informatii (nu destule pentru o astelf de aventura, recunosc), curiozitati, toate ar fii cu mine si ar cam fii de ajuns. Cred eu.
Ma intreb altii ce ar lua???

Niciun comentariu: