joi, 6 decembrie 2012

Cu urna mobila

Nu discutăm azi, în prag de alegeri, despre opţiunile noastre. Nu discutăm nici despre sistemul de vot în care un candidat poate avea cele mai multe voturi dintr-un colegiu, dar nu ajunge în parlament. Nu discutăm nici despre clasa politică care este sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire.
Azi dimineaţă, după ce nu am urmărit emisiunile politice, după ce nu am adunat scrisorile de dragoste trimise de diverşi candidaţi, după ce nu am observat toate banerele cu feţe zâmbitoare, după ce nu am primit nicio brichetă, calendar, şapcă, sau orice altă prostioară menită să aleg o anume persoană, cum spuneam, azi dimineaţă mă găndeam cum ar arăta o votare democratică.

Să facem un exerciţiu de imaginaţie şi să ne închipuim o campanie electorală în care candidaţii au dreptul la 3 minute în care să spună ce pot face pentru noi, restul timpului, jurnaliştii să ne arate ceea ce nu ştim, care fură, care are dosar penal, care-i adulter, să le scoată scheleţii din dulap şi să-i dea în presă.
În acest exerciţiu, cadourile electorale, fie că e o ciorbă caldă, o brichetă sau o găleată, nu există. Nimeni nu dă nimic în schimbul votului.
Tot în acest exerciţiu, "agenturile străine" nu se implică în campanie, nu se implică la numărare, nu se implică deloc.
Şi ca să fie un exerciţiu autentic de imaginaţie, nimeni nu fură voturi, nimeni nu votează de 2, 3,4 ori, nimeni nu pune liste în plus sau nu scoate liste din total. Ce intră în urmă aia şi iese din urmă.
Să ne gândim ...
.
.
.

sursa
.
.
.
Ce, şi vouă vă e teamă că o să aibă majoritate parlamentară Dan Diaconescu, după exerciţiul acesta?

2 comentarii:

good girl spunea...

Eu imi doresc foarte tare un lucru.
Sa vina el, politicianul, si in loc sa imi spuna cu ce se face vinovat rivalul sau, sa imi spuna ce poate face el pentru mine. Cu ce el mai bun si de ce trebuie sa il votez pe el. M-am saturat sa votez mereu raul cel mai mic.

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: si tu esti o visatoare :)
dar e bine ca mai putem visa, ca visam impreuna cu ei.