miercuri, 21 septembrie 2011

Fiareee looo

Ca orice platitor de impozite si fraier de merge zilnic la munca, sambata si duminica am prostul obicei de a mai zabovi in pat pana pe la ora 9.
E un obicei prost, un obicei sezonier, care incepe toamna si se termina la sfarstiul primaverii.
Cum da soarele si ghiocei se itesc de sub zapada, cum apar freziile si renuntam la geci si trenciuri, cum vine caldura aceea placuta de primavara, cand pasarele canta si vrei sa le auzi cum se bucura si deschizi geamul camerei, cum " FIAREEEEEE LOOOOO". Inca doi pasi "FIAREEEEE LOOO".
De la geamul meu vad case intinse pe 3-4 strazi, atat cat sa aud "FIAREEEE LOOO" din 2 in 2 pasi, cu ecou, mai aproape sau mai departe.

sursa

Nu m-ar deranja, doar oamenii muncesc cinstit, ca pe unde trec ei raman capacele de canal la locul lor si cablurile la fel, nu dispare nimic. Nu ma deranjeaza nici ca pret de 3-4 strazi, aia zbiara din toti rarunchii "FIAREEEE LOOOO". Nu ma deranjeaza nici ca umbla in gasca de 2-3 si unul e pe strada de sub geamul meu, altul la colt si altul pe strada paralela, de se aude "FIAREEE LOOO" ca un ecou, la fiecare bataie a inimii. Si nu ma deranjeaza nici ca in urma lor vine "fratile" cu "IAAAA  MATURAAAAA".
Dar cand se aseaza sub geamul meu deschis, sambata dimineata la ora 8.15 , atunci cand ma bucur de lumina calda a soarelui pentru ultime clipe placute de somn si incep "FIAREEEE LOOOO", imi vine sa-mi iau AKM-ul si sa strag pana mi s-or toci degetele.

Si s-a dus somnul linistit de dimineata, si s-a dus si toata linistea mea pe ziua respectiva si pana nu plec eu din casa, ei nu se dau dusi.
Si vine duminica, ziua in care ar trebui cu totii sa ne bucuram de liniste, sa nu muncim si sa nu deranjam. Dar cum ar putea sa fie o zi de duminica, chiar caniculara, daca nu cu "FIAREEEE LOOOO" de la ora 8.30?
Si ce? Voiai sa dormi la pranz duminica? Pai cum sa dormi, nu mai bine "IAAAA MATURAAAA"?
Dar luni? Luni ma gandes ca iau pauza ca eu nu-i aud pana in ora 9 pe strazi. Si da, luni vin la program normal, adica dupa ora 9. Si striga incet, si se plimba agale, precum lucratorul la stat, si mai beau o cafea la buticul din colt, si mai vorbesc la telefonul mobil ascuns sub sutele de fuste.
Deci tiganii ARE program de lucru, doar ca e invers programului de lucru a majoritatii.
Si ma gandesc eu asa, ca poate sunt rea cand vreau sa iau AKM-ul si sa le crut suferinta, ca ma gandesc ca i-or durea si pe ei corzile vocale de la atat zbierat, si ma opresc in fata unei guri de canal fara capac, si aud o stire cum a deraiat un tren ca s-au furat nu stiu ce chestii de la sine, si incerc sa nu ma enervez de fumul pe care-l lasa chestia aia cu care cara fiarele vechi, candva o masina papuc, acum un alt fier vechi.
Si poate ma judeca multi cand spun ca daca nu AKM-ul, macar un borcan de 800 de grame sa le arunc in cap, macar o punga cu apa oparita, macar un ou de 60 de bani. Orice, doar sa opresc "FIAREEEE LOOOO".
Dar vine frigul, inchid geamurile, tiganii hiberneaza si se reprofileaza pe furturile din buzunare prin autobuze sau pe furat capace de canale. Nu conteaza ca o sa-mi apar geanta-n autobuz mai ceva ca pe bijuteriile coroanei, si nu conteaza nici ca o sa-mi transform ochii in radare de guri de canal descoperite, macar o sa dorm linistita, fara "FIAREEEE LOOO".
Ei sa fie sanatosi, sa vina si la anu' ca poate imi iau si eu automat pana atunci.

Niciun comentariu: