joi, 27 ianuarie 2011

Lipsa educatiei

Nu intentionam sa scriu despre asa ceva, dar comicul ineditul stirii  m-a determinat.
Nu stiu ce v-au invatat pe voi parintii, dar pe mine, mama, m-a invatat ca atunci cand vad un portofel pe jos, il ridic, il deschid si numar banii din el. La momentul acela mi se parea cea mai tare chestie, mai tarziu am aflat ca mamei ii place mult seria BD.
Cred ca asta a si fost motivul pentru care m-a trimis la scoala si a tinut sa am note mari la matematica, altfel cu as mai fi stiu sa numar banii dintr-un portofel gasit. Nu stiu de ce a mai insistat dupa clasa a II-a, ca invatasem tot ce trebuia sa stiu pentru viata. Stiam sa numar si sa silabisesc.
Altii, ai caror parinti nu au fost atat de draconici cu invatatura, pot castiga intr-o seara cat castig eu intr-o viata.
Dar totusi, daca stau sa ma gandesc mai bine, mama avea dreptate. Trebuie sa stii sa numeri si sa citesti ca, poate in viata asta, o sa gasesti un potofel pe strada sau o sacosa plina cu banii si nu o sa stii cati sunt.
Aceasta stire vine intr-un moment foarte bun, cand se discuta modificarile din legea educatiei , unde ar trebui introdus obligatoriu cititul si socotitul, ca nu stii ce pica la drum de seara.
Eu totusi sper ca urmatorul milion sa-l fure unul care si-a tocit coatele prin vreo 3 facultati si a facut si vreo 2 masterate, nu de alta, dar unuia d-asta chiar ii trebuie banii astia si macar stie sa-i numere pana la capat.
Acum intelegeti de ce e important ca puradelul vostru sa invete sa citeasca si sa numere? ... fara numar

sursa foto

Niciun comentariu: