joi, 31 mai 2012

Mi-a fost dor de PSD

Până aseară nici nu mi-am dat seama când a trecut timpul şi cât mi-a lipsit PDS-ul de la guvernare.
Mi-au lipsit ideologiile de stânga la guvernare. Ce înseamnă, de fapt, stânga sau dreapta politică? Pe scurt, fără prea multe detalii inutile, stânga se preocupă, cu predilecţie, de cetăţean. Dreapta are în centrul atenţiei întreprizătorul.
Aşadar, din 2004 şi până acum o lună, perioadă în care s-au perindat liberalii (dreapta) şi apoi pedeliştii (stanga la început, dreapta mai târziu, doar pentru ei la final) mi-au lipsit declaraţiile de tip Robin Hood, să luăm de la bogaţi şi să dăm şi la săraci.
"Nu ai muncit o zi în viaţa ta? Nu ai venit? Statul te susţine, ceilalţi cetăţeni te suportă. Dar de ce nu ai muncit? A! Ai cântat toată vara/tinereţea şi acum nema venit? Lasă că avem solidaritate socială şi te ajută aia de au muncit toată vara.
-Alo, domnu'? Da, Dvs. cu cardul ăla auriu. Păi daţi domne şi la alţii să-şi ia şi ei o pâine, că nu vă mai ajunge!
-Păi eu muncesc, zi lumină, să pot să le cumpăr la copii fructe şi ciocolată, d-aia am card auriu.
-Păi şi alţi copii să nu mănânce şi ei ciocolată şi fructe?
-Păi alţi copii nu sunt ai mei!"
Când PSD-ul era singur la guvernare, acum mulţi ani, au apărut tot felul de taxe de solidaritate, de aveai sentimentul că suntem mai francezi decât orice Robespierre şi noi am inventat sloganul "Libertate, egalitate, fraternitate", mă rog, nu noi ci PSD-ul. Ce s-a ales de acele taxe? Nimeni nu ştie. Undeva, într-un cont obscur, dintr-o bancă necunoscută, într-o ţară îndepărtată ...
Azi, nenicii de la guvernare, nu au nicio soluţie economică, alta decât să dea la amărâţi, deşi nu ştiu de unde, deci iau de la cei mai puţin amărâţi. PNL-ul nu există la guvernarea, decât prin 1-2 miniştrii care execută orice, că scaunul de ministru e călduros.
Aşa alianţă, între stânga şi dreapta, ce putea naşte? Nimic bun, dar sigur omoară un partid şi ăla nu e PSD-ul.
Nu spun că cei de dinainte au fost mai breji. Acolo era simplu, cine-i cu noi mănâncă o pâine, cine nu-i cu noi, să fie sănătos, că e scumpă sănătatea.
Şi când benzina va fi 8 Ron, iar cursul va urca la 5-6 Ron, toţi guvernanţii or să aibă satisfacţia că le-au dat pensionarilor câte 10 Ron la pensie, chiar dacă pâinea nu va mai fi 1 leu ci 6.
Simt cum mă umplu de solidaritate, pioşenie, dragoste nemărginită pentru semeni, răbdare şi putere, trec la alt nivel şi învăţ să trăiesc cu aer şi apă. Din solidaritate socială.

2 comentarii:

good girl spunea...

Sau cum ar zice autorul necunoscut al acestei maxime: "Sunt zile cand esti porumbel si zile cand esti monument". Nu stiu de ce, dupa ce am citit, ma simt monument. :)

Coana Zoitzica spunea...

@good girl: porumbeii ocupa un loc dince in ce mai important in viata noastra. doar pentru asta, si mi-as lua o pusca :)