marți, 24 iulie 2012

Referendum sau nu

Nu intenţionam să mai scriu un articol politic, deşi e posibil ca acest articol să nu fie unul politic, dar aud în jurul meu tot felul de inepţii.
Nu mă refer numai la indicaţiile date de partidele politice, mă refer la opiniile oamenilor sătuli de ceea ce se întamplă în jur.

sursa

Suntem, şi mă includ şi pe mine aici, căci nu faci primăvară cu un ghiocel, imuni la tot ce înseamnă viaţa civică. Nu ne interesează mitingurile dacă nu se întâmplă în compania noastră, şi am mai spus despre asta, nu ne interesează dacă un om cade din picioare pe stradă, ne gândim că e beat, nu ne interesează dacă unei femei îi este tăiată geanta în autobuz şi golită, dacă e aeriană, nu ne interesează dacă două maşini se lovesc să dăm primul ajutor celor răniţi, doar nu sunt rude cu noi, nu ne interesează dacă un animal este omorât în chinuri, noi ne mângâiem căţelul sau pisica de apartament, nu ne interesează dacă un copil este bătut cu bestialitate pe stradă de către părinţi, e familia lor.
Aşa am ajuns acum să spunem că nu mergem la referendum, că vor Ponta şi Antonescu să-l dea jos pe Băsescu. Inţeleg că oamenii sunt nemulţumiţi de întreaga situaţie, că ăla nu e bun, dar nici celălalt nu a dovedid nimic. Nu înţeleg, însă, de ce oamenii se plâng că vor exista furturi, aşa că ei nu se duc la referendum.

Dacă îţi place sau nu de Băsescu, de Ponta sau de Antonescu, e DATORIA ta de cetăţean să o spui, la referendum. Votul pozitiv sau negativ pe care îl dai, înseamnă un vot pe care nu îl pot fura prin neprezentarea ta. Da, dacă tu nu eşti prezent la referendum, pe listele acelea poate să semneze oricine în locul tău şi să voteze. Nu te gândi că nu au datele tale, doar ce au fost alegerile locale, iar listele nu au ajuns în tocătoarele de hârtie.
Mi se pare jignitor să-mi spui să nu mă prezint la referendum, dacă nu sunt de acord cu ce se întâmplă. Este ca şi cum mi-ai spune să nu mai vin nici la alegeri, dacă nu te votez pe tine, sau să nu mă mai uit la televizor dacă nu mă uit la tine, sau să nu mai mănânc dacă nu cumpăr de la tine.
E dreptul nostru să mergem şi să votăm, aşa cum este dreptul nostru dacă alegem să mergem sau nu, dar nu ne insultaţi mai mult decât aţi făcut-o până acum spunându-ne să nu mergem. Doar nu ne credeţi atat de TÂMPIŢI încât să nu înţelegem întrebarea şi vă este frică să nu votăm împotriva lui Băsescu?



4 comentarii:

Rares spunea...

Nu ma duc la referendum, si recomand tuturor cunostintelor sa nu se duca, dintr-un motiv simplu: pierdem votul. Il dispretuiesc pe Basescu si consider ca este o lichea, dar nu accept sa fie demis presedintele tarii, dupa cum li se scoala unor derbedei, fara cauze de forta majora. Basescu nu a incalcat Constitutia in 7 ani asa cum au facut-o USLasii in ultimele 2 luni. Deoarece scorul este de 2 la 1 PENTRU suspendarea Presedintelui, daca ne ducem si votam NU, pica. Daca nu ne ducem, nu se face cvorum, iar votul este nul.

Coana Zoitzica spunea...

@ Rares: Eu recomand tuturor, indiferent daca sunt pentru sa nu, sa se duca. Mergand chiar pe logica ta, poate o sa inteleeaga si USL-ul, dupa al doilea referendum, ca nu ei il pot da jos pe Basescu. Si asta ar trebui sa fie o lectie pentru toti politicieni, ca ceea ce cred ei in Parlament, rar se intampla si in strada.
Il alt ordine de idei, bine ia venit :)

Mioara spunea...

Din pacate s-a pierdut aceasta batalie, nu suport gandul ca vom mai trai inca cativa ani cu teroristul ala drept presedinte

Coana Zoitzica spunea...

@Maria: bine ai venit.
Eu sunt curioasa cati din cei care nu au fost la referendum or sa spuna ca s-au saturat de el in cateva luni.