luni, 29 august 2011

Criza provocata de Eureko

Anul trecut, undeva pe vremea aceasta, sunt sunata de un "consultant de vanzari" al companiei Eureko. Pentru cine nu stie cine este Eureko, este fostul Interamerican, cu haine noi, "proprietari" de spital particular si conţopişti pe piata asigurarilor.


sursa

Cum spuneam, ma suna consultantul si ma anunta ca numarul meu de telefon a fost extras la o tombola, iar eu sunt "fericita" castigatoare a marelui premiu. Premiul era, de fapt, o prezentare a produselor companiei. Cum am ajuns in tombola? La aceasta intrebare repetata obsesiv, am primit mai multe raspunsuri, pe principiul "alege-l pe care-ti place", de felul "un prieten v-a lasat cartea de vizita pentru tombola" - prietenilor nu le dau cartea mea de vizita; "un partener"- foarte putin probabil sa se intample; "o cunostinta"- deci baiatul mai si semnaliza.
Dupa cateva telefoane insistente, in care balbaiala a fost actorul principal, accept sa vina sa-mi prezinte oferta lor. Si vine "consultantul" si ma suna din fata cladirii si ma anunta ca a ajuns si ma anunta ca fumeaza si el o tigare si urca.
Intr-un nor de fum si miros de mahoarca (sunt fumatoare, dar totusi e prea mult sa vii putind a tutun la o intalnire), apare reprezentantul firmei, incalcat in bascheti, cu blugii nespalati de cativa ani si vizibil acest lucru, cu o tentativa de par prins in coada de cal, dar mai mult pe langa coada, si cu MAPA.
Inca politicoasa, il rog sa-mi spuna de unde are datele mele de contact. Raspunsul este la fel de evaziv.
Si incepe sa-mi vanda gogosi. V-am spus ca eu am gogoserie?
Si imi spune de pilonul II- il anunt ca am fost "obligata" sa-mi aleg asiguratorul de aproape 2 ani, deci sa-mi prezinte urmatoarea chestie. Si-mi spune de pilonul III- il intreb daca pot sa am un asigurator la pilonul II si unul la pilonul III, ca eu stiu ca nu. O sa intrebe.
Continuam cu pensia privata, la care nu avea carticica de prezentare, dar o sa mi-o trimita el. Toate intrebarile mele au primit acelasi raspuns- o sa intrebe.
Continuam cu investitiile, ca avea carticita pentru ele. Eu intrebari, el raspunsul standard "o sa intrebe".
Si dupa ce pierd 20 de minute, in care eu pun intrebari si el spune o sa intrebe si tot bifeaza pe un formular, ii multumesc pentru timp, iar el ma roaga sa-i semnez formularul, ca el mi-a prezentat produsele, iar eu sunt interesata. ATAT.
Dupa o ora de la aceasta discutie, ma suna sa ma mai intrebe ceva, ca a uitat sa ma intrebe atunci.
Dupa o saptamana, ma suna o colega sa ma intrebe daca sunt multumita de prezentare.
La aproape un an, adica azi, sunt sunata de la compania Eureko sa ma felicite (va dati seama ce tare sunt? In mai putin de un an, eu castig tot la Eureko, voua nu va mai las nimic) pentru planul de investitii al tatalui meu in care eu sunt trecuta ca beneficiar.
Plan de investitii si eu beneficiar? Tata? Eureko?
.".. ăăă ... ne cerem scuze, dar credem ca e o greseala.
Serios? Si atunci cum de ati sunat la mine si stiti si cum ma cheama?
... ăăă ... se pare ca e o greseala. Sunteti sigura ca are nu are un plan de investitii? O sa vorbim cu el."
Scurta sinteza- consultanti habarnisti, agenti de vanzari habarnisti, erori grave in baza de date, incercari patetice de a vinde "nustimce".
Anul trecut am fost acuzata de niste prietene ca m-am cam infipt in baietasul acela, ca era si el un student probabil si facea un ban. Eu sper sa-l fi descurajat si sa nu fi ajuns in fata unui om care sa-si faca mila de el ca e student si sa-si dea banii pe mana unor "habarnisti".
Va mai amintiti cine a suferit la inceputul crizei din 2008? O banca de investitii, care a stiut pe cine sa trimita si unde, astfel incat "clientii" sa-si lase economiile pe mainile lor. Urmarea o stim cu totii.
Cei de la Eureko nu au reusit decat sa-mi provoace mie o criza de nervi.
Astept cu interes anul urmator cand iar o sa fiu felicitata de compania Eureko, daca o mai exista pe piata pana atunci.

2 comentarii:

ioana spunea...

la cat de norocoasa esti pun pariu ca vor incepe sa te feliocite de doua ori pe an.

Coana Zoitzica spunea...

@ioana: simt o oarecare urma de invidie? ;)