duminică, 26 septembrie 2010

Ma las de fumat pentru sanatatea altora

Stiu ca este un trend la scara mondiala sa te lasi de fumat. In ultima perioada, persoanele din jurul meu care fumeaza se imputineaza. Nu stiu daca s-au molipsit de la reclamele de pe pachetele de tigari, destul de greu de neremarcat, sau daca sanatatea le joaca feste sau daca isi spune criza cuvantul. Cert este ca, de la o zi la alta, sunt din ce in ce mai multi cei care se lasa de fumat.
Bunica mea, desi are o varsta destul de inaintate, respectiv 84 de ani, fumeaza cam de 50 de ani. A trecut de-a lungul timpului prin multe incercari, printr-un razboi mondial, o "revolutie", decesele celor dragi, foamete si calamitati, cernobali, epidemii si virusi de toate feluri (de la vaca nebuna pana la .... orice ar urma), nu a stat in spital mai mult de zilele in care a fost nevoita sa ajunga acolo pentru a da nastere celor 3 copii.
Ma gandesc ca unul dintre motivele pentru care cei din jurul meu se lasa de fumat este sanatatea. Este normal cand esti bombardat cu reclame antifumat si cu reclame ce sutin sportul si sanatatea sa te gandesti de 2 ori inainte de a aprinde o tigare.
Este la fel de adevarat ca atunci cand mergi sa-ti cumperi un pachet de tigari ce costa mai mult de 2,5 Euro sa te gandesti la sanatatea ta mentala.
Ceea ce nu inteleg este cum, cei ce s-au lasat de fumat, revin subit la acest obicei prost cand se afla in jurul unui pachet de tigari, de preferat al altora?
Mi se intampla des sa ma intalnesc cu prieteni, cunostinte, amici, sa mergem sa bem o cafea si sa-mi spuna ca s-au lasat de fumat. Cum scot (EU scot) pachetul de tigari pe masa, cum mi se cere o tigare.
"Pai, parca te lasasei de fumat...
...una, asa cat stam la taclale."
Si din una se fac trei, iar daca e o cafea mai mare, s-or face si cinci. Dar nu-i bai, atata timp cat sanatatea lor financiara este integrala.

Asadar, pentru SANATATEA PRIETENILOR, CUNOSTINTELOR, AMICILOR si tuturor celor carora le cade mana din umar cand dau banii pe tigari, ma las de fumat. Adica, mai pe romaneste, daca-mi cumpar un pachet de 20 de tigari, nu am sa le mai tuturor celor care s-au lasat de fumat, indiferent de motivul pentru care au facut-o.
Daca nu ai bani de tigari, nu fumezi.
Daca nu te simti bine cand fumezi, nu fumezi.
Daca esti nesimtit/a si nu dai banii pe tigari pentru ca e gratis la cei din jur, m-am lasat de fumat. PENTRU SANATATEA TA.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Exista si lasatul de cumparat. Trebuie sa-l intelegi :))

Little Miss Sunset spunea...

@joker: si sa-l apreciez,nu? ;)

Clau spunea...

Prea tare :d

Little Miss Sunset spunea...

@stranger: si tu patesti la fel??? :)))

Georgi spunea...

hai ma ca nu e chiar asa :)) (sau poate o fi!)dar ma gandesc,poate chiar vor oamenii sa se lase de fumat, insa stii cum e cand iti face cineva pofta si-ti arunca cu fum aromat in nas...nu poti rezista,si din cauza asta se lasa ispititi...dar,dupa cum spui, e bine ca te lasi de fumat pt sanatatea lor :))))

Little Miss Sunset spunea...

@georgi: credeam c-ai disparut :)
fix asa este, adica s-au lasat de cumparat si spun ca s-au lasat de fumat.
iti dai seama ca eu ma gandesc la ei cand spun ca m-am lasat de fumat,da? ;)

Georgi spunea...

hahaha!!tot zapacita ai ramas!nu am disparut!eu credeam ca tu ai disparut ;)

Coana Zoitzica spunea...

@georgi: am albit si tu vrei sa ma schimb???
nu am disparut, mai iau cate o pauza :D