marți, 9 iunie 2009

Care turism?

Dupa ce astazi am spus ca mi-e rusine cand plec din tara, sa recunosc ca sunt romanca, in seara aceasta cineva m-a indrumat, si nu numai pe mine, sa plec daca nu-mi place aici.
Mda. Presedintele acestei tari, in urma cu cateva seri (acum am vazut eu) la emisiunea "Nasu" de pe B1V, ii indruma pe toti cei care sustin ca s-au saturat de tara asta sa plece. Poate sunt eu proasta, dar mie mi se parea ca tocmai ca insistam ca fraierii sa ramanem aici reuseste el sa faca matrapazlacuri.
Trecand peste aceasta mica neintelegere (acum ceva timp ii chema pe amaratii plecati la munca prin strainatate, acum ne goneste pe noi .... "in or out" ca prea te foiesti musiu), merg la o alta neintelegere. Una blonda.

La Lyon, (orasul ce m-a gazduit cateva zile, dar despre care vom vorbi mai tarziu) s-a desfasurat duminica aceasta (a naibii fatalitate) un targ de turism. In imensa Place Belecour, sub ochii lui Ludovic al XIV-lea, erau asezate mai multe corturi, in care, aproape, toate tarile lumii isi prezentau mica oferta turistica. Corturile erau randuite frumos, pe continente, amenajate cu decoratiuni specifice fiecarei tari, pline de francezi cu gandul mai degraba la concediu decat la alegerile europene (si ei au excelat prin absenteism-deci egalite).
Trecem prin vacarmul de la cortul Republicii Dominicane, unde 2 perechi de dansatori atrageau privirile cu miscari lascive, inaintam cu greu prin grupul de dansatoare turcoaice, imbracate in port traditional, ne atrage muzica de la cortul Tunisiei si zarim si cortul Romaniei.

Cam asta se intampla la cortul Tunisiei- agitatie mare.


Cam asta se intampla la cortul Romaniei ...


Va las sa dati zum pe poza, sa priviti panoul pe care sunt inghesuiti Nadia, Hagi, Nastase si compania (alta decat BRD).

Sesizati diferenta? Eu nu ....

Cum C. lucreaza in domeniu, ne-am oprit sa privim ofertele pe care agentiile de turism din oras le faceau, ne-am oprit mai des decat ne-am oprit sa privim pantofi. Da, spun privim, pentru ca erau magazine-muzeu, intram ... ne uitam ... ne minunam ... si plecam. Agentiile de turism erau pline de oferte in toata lumea, dar mai ales in Europa (deh..criza). Nu lipseau Ungaria, Croatia, Bulgaria, Turcia din oferta lor.

Vi se pare ca am omis ceva? Nu, nu am omis nimic, Romania nu se afla in ofertele lor. Oare de ce?

10 comentarii:

Anonim spunea...

Am o amica care s-a dus in vacanta in Peru si Bolivia. Cum a ajuns acolo? ....in nici un caz cu vreo oferta vreunei agentii de turism. De ce?...pt ca nu a gasit!
Sesizezi asemanarea?
See you tomorrow ( asa ca sa nu inteleaga lumea ca suntem romani :P )

Dili spunea...

Au ce panouri, seamana cu alea de le faceam in scoala primara cu poze din carti postale... da' steagul e infipt cumva intr-un dozator de apa??

nina spunea...

Hai bre sa pun asta pe blogoree.ro sa vaza tot romanul ce o sa ne mai creasca noua economia din TURISM.

alphadog spunea...

CE A ZIS?????

Coana Zoitzica spunea...

@joker: sa nu crezi ca-s carcotasa, dar eu credeam ca turismul se promoveaza extern si nu ne arata doar noua cum calareste blonda. See u there!!!

@dili: imi pare rau ca nu am prins in cadru panoul cu brancusi, cioran si eliade, parca erau niste foi rupte dintr-un manual si lipite acolo.

@nina: nu stiu ce spui matale acolo, dar care turism? aaaa, plecam in tunisia cu totii? :))

@alphadog: exact ce ai auzit. cauta emisiune lu nasu de acum cateva zile sa intelegi cum ne intiva presedintele sa plecam daca ne e scarba de tara.

Anonim spunea...

ce curat si frumos e cortul nostru, la fel ca tara noastra. la tunisia aglomerat si mizerie, la fel ca tara lor.

Little Miss Sunset spunea...

@anonim: curat adevar moncher :)))

Petrvs spunea...

Îţi spun eu de ce era aşa gol. Nu era nici o Elena Udrea care să anime mulţimea aşa cum o făceau cei de la standul Republicii Dominicane.

O Elena Udrea îmbrăcată cu o iei subţire şi transparentă ...

Petrvs spunea...

*ie

Little Miss Sunset spunea...

@petrvs: madam udrea era ocupata cu alegeri. pozele sunt facute duminica-7 iunie.
noroc ca a facut-o masa pe nuti ca nu stiu cine ne mai promova turismul noua :))))
bine ai venit.