joi, 19 mai 2011

Sa nu crezi ce spun acum

Asa suna un bine cunoscut refren al trupei Iris, dar nu despre asta este vorba in acest post, desi eu numai la asta ma gandesc acum.
Revenind la subiect, va spuneam acum mult timp, mai exact 4 luni, ca am renuntat la fumat. Acest post nu este despre cum m-am reapucat de fumat, ci despre cum a fost aceasta perioada.
Nici nu va puteti imagina cum au sarit toti din jurul meu sa ma incurajeze "ca o sa-ti treaca", "ce-i si cu prostia asta", "vrei tu sa te dai mare" si uite asa nu se mai opreau cu incurajarile. Pe cat de enervant este sa vezi ca oamenii in loc sa te sustina intr-un astfel de demers, mai repede iti dau la picioare, pe atat de motivant este.
Si timpul s-a scurs si deja diminetile sunt ca in reclama la Milka, numai soare si voie buna. Incet, incet a disparut si gustul de c&*$t pe care il simteam in timpul zilei dupa ce fumam o tigare.
Cum se lupta cu lasatul de fumat in societatea de azi?
In primul rand, daca te-ai hotarat sa te lasi de fumat, sa nu te apuci sa citesti Allen Carr- In sfarsit nefumator. Nu am simtit o nevoie mai mare de a fuma o tigare asa cum am simtit citind cartea asta. Ma gandesc daca nu e facut sa te apuci de fumat si nu sa te lasi.
Te uiti la un film si il vezi pe De Niro cum trage cu pofta dintr-o tigare si te gandesti ca ai fuma si tu una. Schimba canalul daca nu poti sa te abti.
Iesi in oras, si cei din jurul tau nu te menajeaza deloc si-ti sufla fumul direct in nas. Daca au trecut cateva zile de cand nu ai mai fumat, chestia asta o sa ti se para chiar deranjanta, pentru ca pute urat fumul de tigare. Daca nu te deranjeaza fumul de tigare, mergi la un ORL-ist.
Si zile trec, trec si lunile si-ti spui ca iti permiti luxul sa pufai o tigare, ca doar nu tragi in piept. Si aprinzi o tigare, tragi un fum din ea si-ti scuipi plamanii ca un adolescent tembel, dar nimic nu se compara cu gustul acela de c*&@t.
Acum am reusit sa-i inteleg pe cei care imi spuneau sa ma las de fumat.
Acum am inteles ca oricat ar incerca altii sa te convinga, daca nu te convingi singur, nu ai cum sa te lasi. Nu exista motivatia mai mare de a te lasa de fumat decat frica. Poti cei pe care-i cunosc s-au lasat de fumat din frica- frica sa nu nasca un copil cu malformatii, frica sa nu moara sufocatii, frica sa nu-si scuipe plamanii.
Singurul lucru pe care nu l-am inteles este de ce inchidem ochii cand sarutam un fumator, ca nu din ochii vine mirosul de hazna. Daca stiti voi, luminati-ma si pe mine ca o sa traiesc mult si bine, acum ca m-am lasat de fumat, si nu o sa stiu de ce.

Si daca tot am vorbit de Iris si irisi ...

Niciun comentariu: