miercuri, 12 noiembrie 2008

Deviatia de sept (II)

M-am decis sa scriu aici despre deviatia de sept si ce inseamna ea, dupa ce am facut o astfel de operatie (de fapt operatia se cheama septoplastie) si am fost tot mai des intrebata.
Trebuie sa spun de la inceput ca septoplastia nu este acelasi lucru cu rinoplastia. Septoplastia presupune o interventie asupra septului (osul nasului sau chestia de va desparte narile pana in fundul capului), iar rinoplastia presupune operatia estetica a nasului care nu exclude interventia asupra septului. Eu m-am limitat la septoplastie, pentru ca nu vedeam rostul unei rinoplastii (acum dupa operatie mi se pare ca nasul meu este stramb si poate trebuia sa iau pachetul cu 2 operatii la o singura adormire).
Sa incepem cu inceputul. Motivul operatiei-nu mai respiram pe nas deloc, iar picaturile gen Rinofug, Bixtonim, Olynth mi-au distrus mirosul si nu le mai foloseam. Am mers frumos la spitalul Dr. Hociota-unicul spital din tara specializat in O.R.L., frumos a fost doar mersul ca acolo s-a rupt filmul. Pana sa se dea banu'(nu eu am dat banu aici-ca altfel trebuia sa merg si la ortopedie sa-mi puna mana la loc) la asistenta am fost trimisa intr-un salon care, presupun, urma sa participe la emisiune "Curat murdar" de pe Prima TV. Absolut jegos, cu mobilier de pe vremea lu' Stefan cel Mare, cu tamplaria de la geam distrusa de batea vantu' ca afara (doar e spital de O.R.L. si poate sa fie curent) si cu cele mai perfecte colege-3 tiganci (nu discriminez pe nimeni, spun doar adevarul) si o nebuna (mi-am dat seama dupa cum radea singura fara niciun motiv la mine). Ma rog, cu bani te poti muta si in cabinetul medicului cred, dar tot spitalul este la fel, asa ca m-am multumit cu o rezerva. Nu are rost sa dau multe detalii, pot doar sa spun ca este de preferat sa plecati cat mai repede daca nu vreti sa mai iesiti din spital cu nasu' rezolvat dar cu boli de piele.
Operatia. Cum este? Habar n-am ca am dormit, dar pana sa adorm m-au tot intepat cautand o vena (ca ale naibii se ascunsesera de frica, cred). Cum este dupa operatie? Foarte interesant. Adica te trezesti din anestezie si constati ca ai gura atat de uscata incat ti se lipeste limba, care este mai arida decat cel mai arid loc de pe pamant si plina de crestaturi, de dinti (asa am inteles care este rolul salivei), dupa care simti ca in nas ai bila lu' Schwarzenegger din "Total Recall" (daca nu ati vazut filmul, merita sa vedeti faza ca sa intelegeti) si in final vine surpriza-trebuie sa inghiti firul de saliva sau apa ca sa nu simti cum ti se usuca tot gatul pana in stomac. Care e senzatia? Ca iti face implozie creierul, ca te pocneste hemoragia pe nas desi ai niste feshe in el, ca ti se sparg timpanele-amandoua, ca pe gat in jos aluneca cuie si nu apa, ca iti ies ochii din orbita. Am fost destul de explicita? Cat dureaza chestia asta? Pana ti se scot din nas feshele, adica a doua zi dupa operatie, daca esti norocos. Ce sunt feshele va intrebati? Pai sunt tampoanele din tifon pe care le baga in nas cand termina operatia, si care masoara aproximativ 25 cm- in conditiile in care sunt imbibate de lichid (a se intelege sange)- atunci cand sunt scoase (nu am lesinat si am urmarit stupefiata cat sunt de lungi) din nas/calcai (senzatia este ca iti scoate maduva spinarii pe nas). Umbla vorba prin spital ca la momentul introducerii in nas, adica cand tu zaci pe masa de operatie, acele feshe masoara undeva intre 2-3 metri de tifon uscat. Cum este dupa ce se scot si feshele? Pai dupa ce ai trecut de asta, nu te mai gandesti ca te dor dinti de la cat au dat aia cu ciocanul in nasu' tau, sau ca te doare nasu' cand vrei sa vorbesti sau sa mesteci, sau ca te plesneste hemoragia daca te enervezi.
Trec toate durerile dupa cateva zile si ramai asteptand cu interes reaparitia mirosului. Eu inca il astept si da semne ca e pe aproape.
Cum este operatia de rinoplastie? Nu stiu ca nu am innebunit sa fac, dar am vazut ca femeile (ca ele sunt cele mai nebune cu look-ul, desi era si un barbat pe acolo) suportau cu stoicism umflaturile si vanataile din jurul ochilor si a nasului, suportul de metal de pe nas (nu de alta, dar daca li se stramba nasul) si tijele care sustineau acel metal pana pe obraji.
Scopul final? O deviatie de sept poate provoca numeroase sinuzite, alergii, rinite care iti pot afecta inima , plamanii (respiratia pe gura si nefiltrarea aerului), sanatatea in general. Nu voiam sa fie un post cuminte, ci unul real. Sfat-pot sa va spun doar atat- multa sanatate si sa nu fie nevoie.

Niciun comentariu: